در جلسه ستاد مقابله با کرونا:
استاندار آذربایجان غربی گفت: فعالیت مجدد صنوف گروه های سه و چهار منوط به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و اخذ مجوز از دانشگاه علوم پزشکی است.
کد خبر: ۸۸۳۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰ 02 August 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، آقای شهریاری در پنجاه و هفتمین جلسه ستاد مقابله و مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اینکه بیانات مقام معظم رهبری فصل الخطابی تاریخی در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و توجه به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است افزود: بر همه ما واجب است تا با تبعیت از این بینش و باور فاخر نسبت به اجرای برنامه های محرم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و کاستن از شیب ابتلا به کرونا بکاهیم.

وی ادامه داد: شناسایی بیماران از طریق افزایش نمونه گیری ها باید در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: برای برقراری تثبیت شرایط کرونایی به همراهی همه آحاد جامعه نیاز داریم. در صورتی که افراد و صنوفی مصوبات ستاد و دستورالعمل ها را با رفتار غیرمسئولانه خود زیر سوال ببرند با آنها برخورد می شود.

آقای شهریاری با اشاره به اینکه بیشترین آمار فوتی های کرونا در استان بالای ۶۰ سال هستند افزود: طرح پویش محله محور صیانت از سالمندان با مرکزیت پایگاه های سلامت و مشارکت بسیج، هلال احمر و سایر دستگاه ها اجرا می شود.

وی بر ضرورت اجرای آموزش های مجازی و تقویت میز خدمت الکترونیک جهت کاهش مراجعات مردمی تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی نیز در این نشست با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا در این استان روند کاهشی را داشته و به تبع آن میزان بستری ها کاهش یافته تصریح کرد: این استان از وضع قرمز به وضع هشدار رسیده است.

 دکتر آقازاده  افزود: طرح حفاظت از سالمندان بالای 60 سال در مقابل ویروس کرونا برای نخستین بار در سطح کشور به صورت الگویی در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود تا این بیماری قبل از شیوع فصل پاییز و توسعه بیماری آنفلوانزا مدیریت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار