رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به نصب ۷۱ دستگاه دوربین در سطح محورهای استان گفت: ۶۵ نقطه حادثه‌خیز در سطح راه‌های مواصلاتی قم توسط راهور و دستگاه‌های اجرایی احصاء شد که مشکلات ۴۵ نقطه آن به‌صورت کوتاه‌مدت رفع شده است.
کد خبر: ۸۸۳۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳ 04 August 2020

به گزارش تابناک قم، رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان قم افزود: هوشمند سازی، راهکاری مهم در پایش و رصد راه‌های مواصلاتی و جاده‌های پرخطر است.

وی اظهار داشت: 71 دستگاه دوربین در سطح محورهای قم نصب است که 28 دوربین به دلایلی وجود مشکلاتی در حال تعمیر است و به‌زودی به چرخه افزوده می‌شود.

پناهی تأکید کرد: رانندگی در جاده‌های برون‌شهری دارای حساسیت زیادی است اما برخی رانندگان به تصور اینکه رانندگی در جاده خطر کمتری دارد، دقت و توجه لازم را ندارند و این بی‌مبالاتی‌ها، موجب حوادث تلخی می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از رفتارهای پرخطر در جاده، نشاندن افراد فاقد گواهی‌نامه پشت فرمان است، درصورتی‌که رانندگی بدون گواهی‌نامه کاری خطرناک و جرم محسوب می‌شود.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان قم همچنین در خصوص مخدوش کردن پلاک برای فرار از قانون تصریح کرد: برابر قانون مجازات اسلامی خدشه زدن به پلاک خودرو به هر دلیلی جرم است و راننده 6 ماه تا یک سال محکوم‌به حبس می‌شود.

وی گفت: در خصوص برخی از مشکلات و نواقص در راه‌های مواصلاتی، بارها مکاتباتی با راه‌سازی و مسئولان ذی‌ربط داشته‌ایم، همچنین در سال 99، تعداد 65 نقطه حادثه‌خیز در سطح راه‌های مواصلاتی قم توسط راهور و دستگاه‌های اجرایی احصاء شد که با پیگیری 45 نقطه به‌صورت کوتاه‌مدت رفع شده است.

پناهی در مورد بروز تصادفات جاده‌ای و راه‌بندان نیز توضیح داد: در تصادفات خسارتی اگر هر دو طرف بیمه باشند و بیمه دارای اعتبار و راننده متخلف نیز موضوع را قبول داشته باشد، نیاز به کروکی نیست و می‌توانند در موقع تصادف به بیمه مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: در تصادفات منجر به خسارت باید رانندگان خودرو را به کنار جاده هدایت کنند، در غیر این صورت پلیس بنا بر قانون می‌تواند متخلفین اعمال قانون کند اما در تصادفات منجر به فوت به دلیل حساسیت، نباید صحنه را بر هم بزنند تا پلیس برسد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار