مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: با آغاز فعالیت مدارس از نیمه شهریورماه، تأمین بهداشت محیطی و فردی در اولویت بوده بنابراین والدین نباید نسبت به ثبت‌نام فرزندان خود غافل شوند.
کد خبر: ۸۸۴۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۶ 05 August 2020

به گزارش تابناک قم، حمیدرضا شیخ الاسلام، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید از نیمه شهریورماه اظهار داشت: با آغاز فعالیت مدارس کلیه تدابیر بهداشتی لازم فراخور وضعیت استان برای آموزش حضوری و غیرحضوری اندیشیده شده است؛ کلیه همکاران فرهنگی نیز بر اساس برنامه‌های ابلاغی خود موظف به حضور در مدارس خواهند بود.

اولویت بهبود کیفیت آموزش در جریان یادگیری

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با تأکید بر ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس تصریح کرد: با توجه به‌ضرورت برنامه‌ریزی مدارس، والدین نباید نسبت به ثبت‌نام فرزندان خود غافل شوند چراکه تأمین بهداشت محیطی و فردی همکاران و دانش آموزان در بازگشایی مدارس در اولویت است.

وی با بیان توصیه‌های لازم در بحث آموزش و پرورش غیرحضوری افزود: بهبود کیفیت آموزش در جریان یادگیری دانش آموزان همچنین جلوگیری از ایجاد شکاف آموزشی در پی شرایط حاکم بر کشور از دیگر اولویت‌های آموزش و پرورش استان خواهد بود.

شیخ الاسلام با اشاره به شرایط برگزاری آزمون‌های دانش آموزان دوره متوسطه یادآور شد: با آمادگی کامل و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچون خردادماه درصدد برگزاری امتحانات شهریورماه هستیم امتحانات دانش آموزان به‌جز پایه نهم و دوازدهم به‌صورت غیرحضوری و در اختیار معلم مربوطه خواهد بود.

اطمینان بخشی مبنی بر ایجاد شرایط مطلوب امتحانی

وی با اطمینان بخشی به والدین مبنی بر ایجاد شرایط بهداشتی و مطلوب امتحانی گفت: آزمون‌های تعیین رشته، جهشی، آموزش از راه دور، نهم بزرگسالان و کارگاهی هنرستان‌ها در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به‌صورت حضوری و با رعایت توصیه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ثبت‌نام ورودی پایه‌ها را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان با مدیریتی راهبردی و بسیج تمامی امکانات و منابع در وضعیت سه‌گانه ناشی از بیماری، برای تغییری آرام و منسجم از وضعیتی به وضعیت دیگر پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده است.

وی تعداد دانش آموزان متوسطه اول و دوم استان به‌جز هنرستان‌ها را حدود 16 هزار دانش‌آموز اعلام کرد و افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت آموزش در فضای مجازی نیز در جریان تربیت، یادگیری و زمینه‌سازی و حتی ایجاد آمادگی در مدارس استان اقدامات لازم صورت گرفته است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار