استاندار قم از تمدید کاهش ساعت کاری ادارات تا یک هفته دیگر خبر داد. نظر ستاد استانی مبارزه با کرونا این شد که به مدت یک هفته این مصوبه تمدید شود و تا پایان یک هفته آینده این وضعیت ادامه داشته باشد.
کد خبر: ۸۸۴۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱ 05 August 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران استان در گفت‌وگو با خبرنگاران، به بیان مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا پرداخت و اظهار داشت: با توجه به مناسبت‌های پیش رو، تصمیماتی گرفته شد که مبنای این تصمیمات ورود استان به مرحله قرمز کرونایی بود.

استاندار قم افزود: مقرر شد تمام پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های وضعیت قرمز در استان پیاده‌سازی و اجرایی شود تا ان شاء الله با همراهی مردم بتوانیم این بیماری را کنترل و با آن مقابله کنیم.

وی با بیان تصمیماتی که پیرامون مناسبت‌های پیش رو و ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش در این جلسه گرفته شد،گفت: در این رابطه جلسه مشورتی با هیئات مذهبی داشتیم که مقرر شد سازمان تبلیغات ضمن دریافت نظرات برای اجرای پروتکل‌ها آمادگی داشته باشد.

سرمست با اشاره به انعکاس پیشنهادات لازم به ستاد ملی مقابله با کرونا ابراز کرد: ستاد ملی ظرف یک هفته آینده دستورالعمل‌های لازم را ابلاغ کرده و سعی می‌کنیم در استان هم این دستورالعمل‌ها را پیاده کنیم تا هم عزاداری‌ها انجام و حتی یک نفر هم به این بیماری مبتلا نشود.

استاندار قم از تمدید کاهش ساعت کاری ادارات تا یک هفته دیگر خبر داد و گفت: با توجه به درخواستی که اداره کل برق و دانشگاه علوم پزشکی داشت هفته گذشته تصمیم گرفتیم به‌منظور کاهش مصرف برق ساعت کاری ادارات را یک ساعت و نیم کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه کاهش ساعت کاری ادارات، در راستای جلوگیری از قطعی برق مصارف خانگی و صنعتی انجام شد، تصریح کرد: نظر ستاد استانی مبارزه با کرونا این شد که به مدت یک هفته این مصوبه تمدید شود و تا پایان یک هفته آینده این وضعیت ادامه داشته باشد.

سرمست با بیان مشکلات موجود بر سر راه تولید ماسک در استان و پیگیری‌های صورت گرفته در این زمینه عنوان کرد: تأمین مواد اولیه، استقرار واحدهای تولید و تغییر خط تولید واحدها و توزیع ماسک سه مقوله‌ای هستند که باید پیگیری‌های لازم برای آن انجام شود.

استاندار قم با اشاره به اینکه تأمین مواد اولیه ماسک منحصر به دو شهر است، تأکید کرد: در این زمینه دستور پیگیری داده‌ایم تا رفع مشکل شود همچنین در زمینه استقرار واحدهای تولیدی و تغییر خط تولید واحدها توفیقات خوبی برای استان حاصل‌شده و ظرفیت امروز ما می‌تواند تا حد زیادی نیاز استان را تأمین کند.

وی در خصوص توزیع ماسک در استان نیز گفت: کمیته‌ای در این زمینه باید تشکیل شود و بر توزیع مناسب ماسک در استان نظارت شود و با سازوکاری که مسئولان تعریف می‌کنند توزیع مناسب‌تر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار