سفیر جدید ایران در آذربایجان گفت : گسترش و تقویت روابط با جمهوری آذربایجان در دستور کار سیاست خارجی قرار داد
کد خبر: ۸۸۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲ 06 August 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، معاون وزیر امور خارجه در نشست با برخی از مدیران دستگاه های اجرائی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه گسترش و تقویت روابط با جمهوری آذربایجان در دستور کار سیاست خارجی قرار داد گفت: در راستای تقویت روابط اقتصادی و فرهنگی با کشورهای همسایه، نگاه ویژه ای به جمهوری آذربایجان وجود دارد و بر این اساس استان های مرزی نقش مهمی در این زمینه دارند.

آقای  موسوی با تاکید بر اینکه اهداف سیاسی،امنیتی و تجاری، اقتصادی و فرهنگی، تمدنی در هدف گذاری روابط با کشورهای مختلف مدنظر قرار می گیرد افزود: ایران و جمهوری آذربایجان از اشتراکات خوبی برخوردار هستند که توجه به این اشتراکات به گسترش و تقویت روابط منجر می شود.

وی افزود: تقویت مراودات اقتصادی در اولویت گسترش روابط با جمهوری آذربایجان قرار دارد.

آقای موسوی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی آذربایجان غربی تصریح کرد: این استان می تواند در تقویت روابط ایران و جمهوری آذربایجان نقش کلیدی ایفا کند.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: برطرف نمودن مسائل و مشکلات تجاری با جمهوری آذربایجان به  منظور دستیابی به چشم اندازهای اقتصادی در دستور کار قرار دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی  نیز در این نشست با اشاره به امنیت پایدار و ظرفیت های ویژه اقتصادی و فرهنگی در آذربایجان غربی گفت : این استان به جهت همجواری با سه کشور و ظرفیت های کشاورزی، درمانی و گردشگری و اقتصادی می تواند نقش بسزایی در گسترش روابط ایران و جمهوری آذربایجان ایفا نماید.

آقای مصطفوی از دو ویژگی شاخص استان گفت و تصریح کرد: مرز طولانی با سه کشور و تنوع اقوام و مذاهب دو ویژگی شاخص استان در قیاس با دیگر استان هاست که می تواند بستر مهمی برای نقش آفرینی در تقویت مراودات ایران و کشورهای همسایه باشد.

وی گفت: آذربایجان غربی مشترکات فرهنگی، زبانی و دینی با جمهوری آذربایجان دارد که می توان با استفاده از این ظرفیت ها نسبت به نزدیکی بیش از پیش دو ملت ایران و جمهوری آذربایجان بهره برد.

آقای مصطفوی توانمندیهای استان در حوزه کشاورزی، آب، صنعت، گردشگری و گمرکات، درمانی و آموزشی را منحصر بفرد دانست و افزود: بازرگانان و چهره های توانمند فرهنگی و هنری این استان برای نقش آفرینی و تقویت مراودات ایران و کشورهای همسایه آمادگی کامل دارند.

در این نشست مدیران فرهنگی و اقتصادی ضمن تبیین ظرفیت های استان مسائل و راهکارهای پیشنهادی برای تقویت روابط ایران و جمهوری آذربایجان را مطرح کردند  .

آقای سید عباس موسوی به زودی به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان مستقر خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار