نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت : جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران دارای ریشه های یکسان و اشتراکات فرهنگی و دینی متعددی هستند که لازم است در جهت تقویت و گسترش این اشتراکات تلاش های زیادی صورت بگیرد.
کد خبر: ۸۸۴۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵ 06 August 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در دیدار سخنگوی وزارت امور خارجه و سفیر جدید کشورمان در جمهوری آذربایجان با وی به استفاده از ظرفیت های استان های مرزی به ویژه آذربایجان غربی در حوزه های اقتصادی و فرهنگی تأکید کرد و گفت : آذربایجان غربی  با ویژگی های مختلف  و متنوع مرزی ، تولیدات کشاورزی و کارخانجات صنعتی ظرفیت عظیمی برای گسترش مبادلات اقتصادی و صنعتی دارد که می تواند باعث رشد اشتغال و توان اقتصادی کشور شود .

امام جمعه ارومیه افزود :  توجه ویژه  سفیر محترم برای تسهیل روابط تجاری در این حوزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که امیدواریم در آینده شاهد این تحولات باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی به ظرفیت های علمی ، دانشگاهی و حوزوی آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت : بحمدالله دانشگاه ها و حوزه های علمیه در این استان از سطح بسیار بالایی برخوردارند که می توان با رایزنی های علمی و دانشگاهی از سوی سفارت زمینه تبادل طلبه ، دانشجو و اساتید را میان دو کشور تقویت کرد .

وی به اهمیت صادرات محصولات کشاورزی در استان نیز اشاره کرد  و گفت :  آذربایجان غربی به عنوان یکی از قطب های مهم کشاورزی درکشور سالانه تولیدات کشاورزی  فراوانی را برای مصارف داخلی و برای ثادرات فراهم می کند که لازم است روند صادرات این محصولات به کشورهای همسایه بویژه جمهوری آذربایجان مورد توجه مسئولین قرار بگیرد چرا که زخمات کشاورزان برای این تولیدات در صورت صادر نشدن به هدر رفته و باعث از بین رفتن انگیزه کشاورزی دراستان خواهد شد. 

نماینده ولی فقیه همچنین به گرایشات مردم و جوانان جمهوری آذربایجان به جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و گفت : تقویت گرایشات فرهنگی  جوانان جمهوری آذربایجان در تثبیت روابط سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی بسیار مهم است که امیدواریم سفارت جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان ضمن تقویت این گرایشات برای ارتباط بیشتر و ترغیب حضور جوانان در ایران نیز برنامه های لازم را اتخاذ کند.

در ابتدای این دیدار نیز سخنگوی وزارت امور خارجه و سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان ضمن تأکید بر ظرفیت های استان های مرزی در شمالغرب کشور و به ویژه آذربایجان غربی  برای افزایش تبادلات اقتصادی ، علمی و فرهنگی با جمهوری آذربایجان گفت : متاسفانه حجم مبادلات تجاری فی ما بین جمهوری اسلامی ایران نسبت به روابط سیاسی و فرهنگی با این کشور در سطح پایین تری قرار دارد که امیدواریم با استفاده از ظرفیت های استان های هم مرز حجم این مبادلات را در حوزه اقتصادی افزایش دهیم .

دکتر سید عباس موسوی به اقدامات صورت گرفته در خصوص حل مشکلات راه های مواصلاتی و ترانزیتی با جمهوری آذربایجان نیز اشاره کرد و گفت : امیدواریم با ایجاد تسهیل در خطوط ترانزیتی شاهد افزایش مبادلات کشاورزی و صنعتی در بین دو کشور باشیم و مشکلات وبوجود آمده در حوزه کشاورزی آذربایجان غربی از طریق صادرات محصولات به این کشور ها رفع شده و موجب رونق  اقتصاد در کشور شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار