در این آئین 110 زندانی جرائم غیر عمد آزاد شده که این افراد شاخه گل های آزادی خود را به 110 شهید گلزار شهدای یاسوج اهداء کردند.
کد خبر: ۸۸۵۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵ 08 August 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، همزمان با عید سعید غدیرخم و با حضور آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج، دکتر حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری و معاونین، سردار انصاری فرمانده انتظامی استان، سردار حکمتیان فرمانده تیپ ۴۸ فتح و سرهنگ مثنوی جانشین سپاه استان و همچنین آزاده و جانباز سیدناصر حسینی نویسنده کتاب ماندگار پایی که جا ماند در گلزار شهدای یاسوج برگزار شد.
آزادی 108 مرد و 2 زن زندانی
اسماعیل جمیاری مدیرکل زندان های استان در این آئین با تبریک عید سعید غدیر خم، این روز فرخنده را دارای فضیلت ها و قابلیت های فروانی دانست و اظهار داشت: اهمیت این روز که از آن بنام عید الله الاکبر یاد شده، از آن جهت هست که اتصال رسالت نبوی به ولایت علوی گره خورده است.
اهداء شاخه گل 110 زندانی آزاد شده به 110 شهید + فیلم

مدیرکل زندان های استان مأموریت های سازمان زندان ها را بسیار مهم و در عین حال خطیر و سنگین معرفی کرد و گفت: در کنار مراقبت و نگهداری از زندانیان، بازپروی و بازسازی شخصیت زندانیان با هدف بازاجتماعی شدن آنان با ارائه دهها و صدها برنامه فرهنگی و تربیتی، آموزشی و ورزشی، حرفه آموزی و اشتغال و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در زندان ها انجام می گیرد که انتظار می رود تا همه نهادها و دستگاه های مختلف مجموعه زندان ها را در انجام این رسالت یاری رسانند، چرا که زندانیان بخشی از شهروندان جامعه بوده و جزء سلب آزادی سایر حقوقش باید محترم شمرده شود و همه مسئولین در قبال این شهروندان باید ادای دین و تکلیف بکنند.
جمیاری در ادامه یکی از دغدغه های خود و دیگر مسئولین سازمان زندان ها را غفلت از خانواده زندانیان برشمرد و افزود، ما بر این باوریم که اکثر خانواده های زندانی در ارتکاب جرم بستگان خود نه تنها نقشی ندارند، بلکه اطلاعی هم نداشته اند، بنابراین حساب خانواده ها را از زندانیان جدا بدانیم، انگشت اتهام را از آنان برداریم و به آن ها کمک کنیم تا برای تأمین حداقلی نیازمندی ها دچار آسیب نشوند.
وی در ادمه با قدردانی از حمایت های سازمان زندان ها، بنیاد مستضعفان و ستاد دیه کشور گفت: در این روز مبارک بنام امیرالمؤمنین تعداد ۱۱۰ زندانی جرائم غیر عمد با ترکیب ۱۰۸ مرد و ۲ زن به یاد ۱۱۰ شهید سرافراز آرمیده در این حسینیه و گلزار از زندان آزاد می شوند که میزان کل بدهی آنان ۱۱۵ میلیارد تومان بوده که با مداخله کمیته های صلح و سازش و شورای حل اختلاف زندان ها بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان آن از شکات و طلبکاران گذشت و تخفیف اخذ، بیش از ۲۰ میلیارد تومان توسط مددجویان و تسهیلات بانکی و پذیرش اعسار تأمین و با پرداخت مبلغ ۳ میلیارد و ۸۷۱ میلیون تومان این تعداد زندانی آزاد می شوند.
اهداء شاخه گل 110 زندانی آزاد شده به 110 شهید + فیلم
 
تفاوت عید غدیر با دیگر اعیاد
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین گفت : هدف از تنبیه زندان برای فرد مجرم بیداری وی و ترمیم مشکلات جامعه اسلامی است و این کار مستلزم انجام کار فرهنگی در زندان است ضمن اینکه در این بین نباید خانواده زندانی آسیب ببیند.
حجت الاسلام سید نصیر حسینی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم که روز به روز این کشور به قله‌های موفقیت، پیشرفت و آبادانی برسد، اظهار کرد: پذیرش ولایت یک روح قدسی می‌خواهد و هر کسی که در او این روح وجود داشته باشد توان پرواز خواهد داشت.
وی افزود: کسی که به شناخت ذات ربوبی دست پیدا نکند، نمی‌تواند ادعای ولایتمداری داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به ویژگی‌های امام علی (ع) پرداخت و اظهار کرد: امام علی (ع) عادل بود. و بنا بر روایات اگر تمام دنیا را به آن حضرت می‌دادند، یک دانه گندم را از روی ظلم از دهان مورچه نمی‌گرفت.
حجت الاسلام حسینی گفت: وقتی غدیر و ولایت امام علی (ع) فراموش شد، زورمداران، ستمگران، حیله گران و دنیاپرستان حاکم شدند. راه نجات بشر، بازگشت به علی(ع) و ولایت و منش و مرام علی (ع) است. راهی جزء بازگشت به حکومت علی (ع) نیست.
وی با اشاره به عید غدیر گفت : دیگر اعیاد اسلام مثل عید قربان و عید فطر همانند عید غدیر نیستند چرا که غدیر که همان پذیرش ولایت و امامت است از پایه های دین و مذهب است و این نشان دهنده عظمت این روز است.
حجت الاسلام حسینی افزود : معرفی امام علی (ع) توسط پیامبر به عنوان ولی بعد از خود به این معنا است کسانی که می خواهند در جامعه اسلامی مسئولیت بپذیرند باید همانند امام علی (,) شجاع و عادل باشند چرا که هر گاه در جامعه ای عدل حاکم شد دیگر ظلمی نخواهد بود.
اهداء شاخه گل 110 زندانی آزاد شده به 110 شهید + فیلم
 
سید ناصر حسینی پور نویسنده کتاب معروف(( پایی که جاماند)) نیز در این مراسم به بیان خاطراتی از زمان اسارت و دفاع مقدس پرداخت.
در پایان با اهداء گل همراه با برگه آزادی ۱۱۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد از زندان های استان آزاد شدند که زندانیان هم با اهداء گل های خود به 110 شهید گلزار شهدای یاسوج با این شهدا پیمان بستند که ادامه دهنده راه آنان باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار