استاندار قم مشی ستاد ملی کرونا را، برگزاری عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی برای سلامت مردم دانست.
کد خبر: ۸۸۵۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۸ 10 August 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا که به صورت ویدئوکنفرانس به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی برگزار شد، طی سخنانی ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، از برگزاری این مراسم توام با رعایت پروتکل های بهداشتی و انفاق و احسان مردم در شرایط کرونایی قدردانی کرد.

استاندار قم با اشاره به همراهی مردم، مجاهدت کادر درمان و نظارت و مدیریت خوب مسئولان ستاد ملی و استانی کرونا افزود: شرایط استان قم طی هفته اخیر افزایشی بوده و همین امر توجه جدی تر مسئولان و مردم قم را می طلبد.

استاندار قم با اشاره به وضعیت قرمز استان قم در بحث کرونا گفت: صدا و سیما، رسانه‌ها و فضای مجازی در امر اطلاع رسانی بایستی فعال‌تر عمل کرده و مردم را نسبت به تبعات عدم توجه به توصیه های بهداشتی آگاه کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ایران با موج دوم کرونا مواجه شدند، موفقیت استان قم در کنترل موج اول کرونا در اسفندماه را مورد توجه قرار داد و گفت: در صورتیکه مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند می توانیم این بیماری را کنترل کنیم.

سرمست با اشاره به اینکه هنوز هیچ نقطه پایانی برای کرونا متصور نیستیم خاطرنشان کرد: بایستی برنامه ریزی ها بر اساس تداوم این بیماری تا پایان سال باشد.

سرمست گفت: ستاد ملی کرونا یک مشی اعتدالی را دنبال می‌کند که ضمن رعایت پروتکل ها، نیازهای اقتصادی و اجتماعی زندگی مردم تا حد ممکن میسر شود.

استاندار قم خاطرنشان کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از اجتماعات، و شستشوی مرتب دست ها از جمله راهکارهای شناخته شده فعلی هستند که مردم در چنین شرایطی بایستی به صورت جدی نسبت به اجرای آنها اقدام کنند.

سرمست همچنین با اشاره به بسته پیشنهادی در ستاد ملی کرونا برای جریمه و اعمال قانون برای افراد متخلف گفت: این بسته مورد بررسی و کارشناسی قرار خواهد گرفت و پس از تکمیل نهایی، ابلاغ خواهد شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به ابلاغ پروتکل های بهداشتی عزاداری ماه محرم به مراکز دولتی نهادها، هیئات و مساجد گفت: امیدواریم تا ضمن برگزاری عزاداری‌ها، با کمک متولیان امر عزاداری شاهد تامین سلامت مردم بایستی اعتدالی باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار