استاندار: امسال 103 واحد تولیدی راکد در شهرک های صنعتی استان شناسایی و بس از رفع موانع، به چرخه اقتصادی بازگشته و برای 1131 نفر شغل ایجاد کرده اند.
کد خبر: ۸۸۶۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰ 12 August 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمد مهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی سهم صنایع کوچک از صنایع کل استان را بیش از 90 درصد اعلام کرد و گفت: از مجموع 1284 واحد تولیدی کوچک در شهرک ها و نواحی صنعتی آذربایجان غربی، 70 درصد واحدها فعال و بقیه بدلایل مختلف نیمه فعال و یا راکد هستند. 
شهریاری گفت: در سال جهش تولید، 103 واحد تولیدی راکد در شهرک های صنعتی استان به چرخه تولید باز گشتند و برای 1131 نفر شغل ایجاد کردند. 


او گفت: در کنار این واحدها، 70 واحد تولیدی نیز افزایش تولید داشته اند. 

 حاتمی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان با بیان اینکه هم اکنون 855 واحد صنایع کوچک در شهرک های صنعتی استان فعال هستند، افزود: نداشتن نقدینگی، اختلاف بین شرکا و کمبود مواد اولیه از عمده مشکلات واحدهای راکد است.


مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان، احیای واحدهای تولیدی و صنایع کوچک را از اولویت برنامه این شرکت در سال جهش تولید دانست و افزود: پارسال استان آذربایجان غربی در زمینه احیای واحدها و صنایع کوچک در شهرکهای صنعتی کشور، رتبه دوم را کسب کرد و تا پایان امسال 90 واحد دیگر در استان به چرخه تولید باز می گردند. 

صنایع کوچک به واحدهای تولیدی گفته میشود کمتر از 50 نفر در آن مشغول به کار باشیند.
سهم صنایع کوچک استان از اشتغال بخش صنعت، بیش از 80 درصد است. 


در آذربایجان غربی 25 شهرک و ناحیه صنعتی فعال است که در این شهرک ها و نواحی،  1284 صنایع کوچک پروانه فعالیت گرفته اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار