کد خبر: ۸۸۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱ 13 August 2020

روزانه ۱۱ میلیون ماسک در کشور تولید می شود

تابناک/ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از تولید روزانه ۱۱ میلیون ماسک های مختلف در کشور خبر داد و گفت: ۶ میلیون از این ماسک های تولیدی، صنعتی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، عباس تابش غروب چهارشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار گیلان با بیان این که ظرفیت خالی کارخانجات ماسک گیلان برای تامین پارچه ماسک به وزارت صنعت، معدن و تجارت اطلاع داده شود گفت: واحدهای دارای پروانه درصورت نیاز به پارچه ماسک می توانند درخواست سهمیه کنند.  

توزیع بیش از ۱۳۸ هزار نهاده دامی بین مرغداران گیلان

تابش،  به توزیع نهاده های دامی در گیلان نیز اشاره و تصریح کرد: با تعامل و همکاری  مسئولان مرتبط، نحوه مصرف و توزیع نهاده های دامی به دقت رصد خواهد شد. 

معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور با اشاره با آمار ارایه شده تولید مرغ در گیلان گفت: روزانه بیش از ۴۵۰ تن مرغ در گیلان تولید می شود که ۲۵۰ تن مورد مصرف استان است و مابقی در سایر استانها توزیع می گردد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۳۸ هزارتن نهاده در گیلان بین زنجیره مرغداران توزیع شده است، افزود: اگر کمبود هست، مستندات با بررسی کارشناسی ارایه شود تا بازهم برای رفع نیاز استان این میزان را افزایش می دهیم.

تابش در خصوص عدم همکاری شرکت های تولید کننده شکر و حمل به گیلان تصریح کرد: از ۳۸۱ تن سهمیه تخصیصی شکر به گیلان، فقط ۴۰ درصد آن جذب شده است اگر استانهای مبداء همکاری نمی کنند به ما اطلاع بدهید به طور قطع هماهنگی را انجام می دهیم و  در صورت تخطی با متخلفان به شدت برخورد خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: بازار متاثر از نرخ فراوانی و علم تعادل هست لذا به شدت باید دنبال تامین و جذب سهمیه های تخصیصی باشید تا نرخ ها در استان متعادل شود.
معاون ورزیر صنعت، معدن و تجارت از سامانه شناسه کالا بعنوان رکن اساسی رصد کالا یاد و تصریح کرد: همه فعالان اقتصادی مکلفند از این سامانه برای ثبت کالا و تولیدات خود استفاده نمایند.

در این جلسه کارگروه ، موضوع تامین و توزیع کالاهای اساسی وضعیت تامین نهاده های دامی و مرغ استان و ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی و بحث لاستیک و توزیع آرد و تامین شکر  مورد بررسی قرار گرفت.

گیلان دارای ۱۲ واحد صنعتی تولید ماسک است که به طور روزانه یکهزار و ۲۰۰ ماسک تولید می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار