معاون استاندار: حل مشکلات صادرات غیر نفتی آذربایجان غربی، نیازمند دیپلماسی قوی اقتصادی است.
کد خبر: ۸۸۷۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱ 15 August 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در جلسه توسعه صادرات غیر نفتی استان با اشاره به این مطلب گفت : با توجه به ظرفیتهای خوب کشاورزی و صنعتی آذربایجان غربی برنامه ریزی برای صادرات تولیدات کشاورزی و صنعتی این استان به کشورهای همسایه با دیپلماسی قوی اقتصادی بسیار ضروریست.

صادقی در ادامه صادرکنندگان را سربازان اقتصادی کشور دانست و گفت: تعهدات ارزی صادرکنندگان ، بروکراسی اداری و ناهماهنگی و موازی کاری در پایانه های مرزی را باعث کند شدن روند ترخیص کالا و سردرگمی صادرکنندگان دانست و بر حل این مشکلات تاکید کرد.

 آذربد ناظر گمرکات آذربایجان غربی و مدیر کل گمرک ارومیه نیز در این جلسه با اشاره به شیوع بیماری کرونا و کاهش صادرات غیرنفتی آذربایجان غربی گفت: در ۴ ماهه اول سالجاری ۵۳۳ میلیون دلار  از مرزهای آذربایجان غربی صادرات داشتیم که این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد از لحاظ ارزش  و ۳۰ درصد از  لحاظ وزنی کاهش دارد.

 شکری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز در این جلسه از توسعه زیرساخت های ترانزیتی در ۵ پایانه مرزی استان با ۱۵۵ میلیارد تومان اعتبار خبر داد.

در پایان این جلسه صادرکنندگان و فعالان اقتصادی گزارشی از موانع و مشکلات خود در زمینه صادرات محصولات خود از این استان را ارائه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار