فرماندار شیراز با بیان اینکه مهاجرت زیادی که طی سال‌های اخیر به شهرستان شیراز شده عدم تعادل میان امکانات و جمعیت را رقم زده است، گفت: نمونه این عدم تعادل را می‌توان در فضاهای آموزشی و جمعیت دانش‌آموزی مثال زد.
کد خبر: ۸۸۸۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱ 16 August 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم:محمدرضا امیری پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران با بیان اینکه رسانه یکی از الزامات کار مدیران و دستگاه‌های اجرایی است، اظهار داشت: در دنیای امروز بدون رسانه‌ها مدیریت و کار در سطوح اجرایی امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به اتفاقاتی که در سال 98 در استان فارس و شهر شیراز رخ داد، گفت: از ابتدای سال 98 حوادثی در کلانشهر شیراز رخ داد که بخشی مشترک با دیگر نقاط کشور بود مانند سیل فروردین ماه و بخشی نیز در خود شهر و استان رخ داد در همه این حوادث نقش خبرنگاران و انعکاس اخبار انکارنشدنی است.

فرماندار شهرستان شیراز با بیان اینکه رسانه‌ها بسترساز فعالیت‌های اجرایی و خدماتی هستند، افزود: اگر رسانه‌ها و خبرنگاران نباشند مدیران نمی‌توانند عملکرد خود را در حوزه‌های مختلف نشان دهند.

امیری در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره مطالبی که در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان درباره بودجه شیراز مطرح شد، بیان کرد: بودجه شیراز در اندازه این کلانشهر نیست و برخی مواقع انجام امور را با مشکل مواجه می‌کند.

 

وی با مثالی در این باره گفت: بسیاری از دستگاه‌ها یا پروژه‌ها که در سطح ملی و استانی هستند در شیراز واقع شده، صحبت این بوده که بودجه شهرستان نباید صرف این امور شود و باید بودجه آنها جدا مشخص شود.

فرماندار شهرستان شیراز در پاسخ به این موضوع که شیراز همه جا با عنوان شهر گل و بلبل یاد می‌شود اما مشکلات و محرومیت‌هایش دیده نمی‌شود، بیان کرد: این موضوع درست است، از قدیم‌الایام شیراز به شهر گل و بلبل و شعر معروف بوده اما در کنار آنها محرومیت‌هایی نیز دارد که باید برای رفع آنها تلاش کرد و عمده این موضوع نیز به دلیل سیل بی‌رویه مهاجرت به شیراز است.

امیری با بیان اینکه مهاجرت زیادی که طی سال‌های اخیر به شهرستان شیراز شده عدم تعادل میان امکانات و جمعیت را رقم زده است، تصریح کرد: نمونه این عدم تعادل را می‌توان در فضاهای آموزشی و جمعیت دانش‌آموزی مثال زد.

وی با بیان اینکه امکانات و طرح‌های توسعه‌ای شیراز نسبت به جمعیتی که به شهر وارد شده یک دهم است، بیان کرد: باید گام به گام تلاش کرد تا این امکانات متناسب با جمعیت قرار گیرد اما برخی از امور نیز اجتناب‌ناپذیر است.

فرماندار شهرستان شیراز در پاسخ به سئوالی درباره محله سنگ سیاه و مشکلاتی که دارد، تصریح کرد: سنگ سیاه جز معضلات اجتماعی است و عزم جدی برای مقابله با آنها می‌طلبد.

امیری با بیان اینکه موازی‌کاری‌ها در معضلات اجتماعی زیاد است، گفت: پراکندگی بودجه‌ها، عدم انسجام در سیاست‌های اجرایی سبب شده که معضلات به درستی و به صورت پایدار حل نشود.

وی با اشاره به راه‌اندازی دفاتر تسهیلگری، خانه محلات و غیره در محلاتی نظیر سنگ سیاه افزود: این مراکز در حال کار هستند و باید در سطح محلات به صورت عملیاتی‌تر دنبال شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار