مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی
مجوز تنها برای عزاداری‌هایی که در فضای باز برگزار می‌شود صادر خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۸۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸ 16 August 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ،مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه  هیچ‌یک از عزاداری‌های ماه محرم در استان بدون مجوز برگزار نخواهد شد افزود: مجوز تنها برای عزاداری‌هایی که در فضای باز برگزار می‌شود صادر خواهد شد و جمعیت در مساجدی که در آنها سخنرانی صورت می‌گیرد باید یک چهارم ظرفیت آن باشد.

حجت‌الاسلام داداش زاده با بیان اینکه برنامه عزاداری هیات‌ها نباید بیش از ۲ ساعت به‌طول انجامد اضافه کرد: دسته‌های عزاداری نیز همانند سال‌های گذشته از یک منطقه یا محل، به منطقه دیگر حرکت نخواهند کرد و تنها در فضای باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی عزاداری خواهند کرد.

 وی اظهارداشت: تماشاگران نیز موظف به رعایت دستورالعمل های بهداشتی هستند و باید در ایام عزاداری تمامی دستورالعمل‌ها را رعایت کرده و در اولویت قرار دهند.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در ایام محرم امسال از "طبل" و "سنج" استفاده نخواهد شد گفت: همچنین عزاداران زنجیرزن و سینه‌زن نیز باید یا  از زنجیر شخصی استفاده کنند و در غیر این صورت زنجیرهای آنها ضدعفونی خواهد شد.

حجت‌الاسلام داداش زاده ادامه داد: نظارت‌های بهداشتی بصورت جدی اعمال شده و عزاداران حتما باید از ماسک استفاده کرده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی درخصوص اهدای نذری در ایام محرم هم افزود: نذورات باید به‌صورت خشک بوده و بعضی از نذری‌های خاص نیز که نیاز به پخت و پز دارد باید با نظارت نماینده بهداشت از محل پخت و پز و پخش نذری صورت گیرد. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مراسم "شیرخوارگان حسینی" و "اهلی من‌العسل" نیز محرم امسال برگزار نخواهد شد گفت: در امامزادگان نیز دسته‌های عزاداری حضور نخواهند داشت.

حجت‌الاسلام داداش‌زاده ادامه داد: برای جلوگیری از تجمع جمعیت و حفظ سلامت مردم و رعایت دستورالعمل های بهداشتی اماکن و محل برگزاری مراسم عزاداری توسط رسانه و به شیوه‌های دیگر اطلاع‌رسانی نخواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار