در نشست اعضای کانون مداحان استان با شکری مطرح شد:
به گزارش تابناک سمنان:مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان گفت: بعضاً شاهد هستیم که در برخی مراسم مداح کار روحانی را انجام داده و سخنرانی می‌کند و یا گاهی روحانیان مداحی‌های طولانی در مسجد دارند لذا می‌بایست شئون جایگاه‌های یکدیگر بخوبی رعایت شود.
کد خبر: ۸۸۸۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲ 17 August 2020

 

مردم و هیئت های اندیشه ورز دو محور اصلی ویژه ماه رمضان در استان سمنان است

حجت‌الاسلام علی شکری صبح دوشنبه در نشستی با حضور اعضای کانون مداحان استان سمنان به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی این استان در شاهرود ضمن بیان اینکه مداحان نیازمند حکمت هستند تا بتوانند از خرافه، جهالت، مسائل نادرست و موهوم دور باشند، تاکید کرد: لازم است تا مداحان از جایگاه خود به عنوان مروج شعائر دینی به خوبی مراقبت کنند زیرا مداحان دارای تریبون و همچنین مخاطب هستند و بسیار اهمیت دارد که چه مسئله‌ای را بازگو می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه رویه مداحان می‌بایست به مسائل اخلاقی و موارد مورد نیاز و حکمت‌های جامعه نیز توجه کند، گفت: باید جامعه ستایشگران را حکیم و دانا بار آورد، حکمت به ما می‌گوید که امروز نیاز یک جامعه چیست و چه چیزی را باید گفت لذا این موضوع دارای اهمیت بسیاری در جامعه دارد.

حجت‌الاسلام علی شکری با بیان اینکه جایگاه مداحان، روحانیان، شعرای آئینی و … باید تفکیک شده باشد، افزود: بعضاً شاهد هستیم که در برخی مراسم و ختمات مداح کار روحانی را انجام داده و سخنرانی می‌کند و یا گاهی روحانیان مداحی‌های طولانی در مسجد دارند لذا می‌بایست شئون جایگاه‌های مبلغان دینی به خوبی رعایت شود.

شکری با اشاره به اینکه اگر بخواهیم در جامعه امید ایجاد کنیم باید چه کرد، گفت: اینها موضوعاتی است که باید مداحان به آن توجه داشته باشند زیرا نوع شعری که یک مداح می‌خواند در همین مسائل مثل امید بخشی و مسائل روز جامعه ما مؤثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه مداحان نباید دچار افراط و تفریط شوند، گفت: باید شرایط جامعه را در نظر گرفت تا به واپس‌گرایی در حوزه مدح و مداحی نرسیم لذا خط قرمز مداحان باید این موضوع باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه مداحان و جامعه ستایشگری علاوه بر اینکه باید انتقادی را بیان کرده و حرف مردم را به مثابه سوپاپ اطمینان جامعه بزند، می‌بایست در مقابل تعادل را نیز رعایت کند، گفت: باید همه از مداحان چهره‌هایی متعادل در نظر داشته باشند.

شکری به ضرورت تبیین وظایف امت در قبال امام و امام در قبال امت به مثابه یکی دیگر از اولویت‌های مداحان اشاره کرد و گفت: تبیین خوب این مسئله همان جهاد تبیینی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر آن تاکید دارند.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به مسائل کلان‌تر سیاست گذاری می‌کند اما کانون مداحان شهرستان‌های استان سمنان مسئول تنظیم امور در جامعه مداحی هستند، افزود: کانون مداحان نقش مهمی در تنظیم و تسهیل امور مداحان دارد و می‌بایست این رسالت‌ها را به نحو احسن انجام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه ادارات تبلیغات اسلامی باید حمایت خوبی را از کانون‌های مداحان شهرستان‌ها داشته باشند، گفت: همراهی دوطرفه بین مداحان و همچنین ادارات تبلیغات می‌تواند ثمرات خوبی را داشته باشد.

 لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار