کد خبر: ۸۸۸۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲ 17 August 2020

 

 

رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال در شرایطی به پایان رسید که در طول فصل حواشی و درگیری‌های زیادی ایجاد شد.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شب گذشته قطار لیگ آزادگان به ایستگاه پایانی خود رسید و با برگزاری ۸ دیدار میان تیم‌های حاضر در این رقابت ها، تکلیف تیم‌های صعود کننده به لیگ برتر و تیم‌های سقوط کننده به دسته پایین‌تر مشخص شد. بقیه تیم‌ها نیز در جایگاه نهایی خود در جدول رده بندی قرار گرفتند.  

پس از مس رفسنجان که در پایان هفته سی و سوم و با پیروزی برابر نود ارومیه توانست به عنوان قهرمانی رقابت‌ها دست یابد و بلیت حضور در لیگ بیستم را رزرو کند، آلومینیوم اراک نیز موفق شد با پیروزی یک بر صفر برابر داماش گیلان به لیگ برتر صعود کند تا برای نخستین بار اراک در این رقابت‌ها نماینده داشته باشد.  

مس کرمان که در هفته سی و سوم در بازی فینال گونه لیگ آزادگان، میزبان آلومینیوم اراک بود، با یک گل بازی را به حریفش واگذار کرد تا ۲ تیم ۶۰ امتیازی شوند و مسی‌های کرمان برحسب تفاضل گل کمتر به رده سوم سقوط کنند.  

رده بندی تیم‌ها در پایان هفته سی و سوم باعث شد تا اهمیت بازی‌های هفته آخر دو چندان شود. مس کرمان برای صعود، به پیروزی پرگل برابر تیم قعرنشین علم و ادب نیاز داشت و هنگامی که ابوالفضل عکاشه تک گل  آلومینیوم را وارد دروازه داماش گیلان کرد، مس کرمان برای کسب جواز حضور در لیگ برتر نیاز به پیروزی با اختلاف ۴ گل داشت، اما شاگردان مجتبی حسینی یک گل برای صعود کم آوردند تا این گونه قافیه را به حریف اراکی خود ببازند و از کسب جواز حضور در لیگ بیستم ناکام بمانند.  

در تقابل‌های پایین جدولی نیروی زمینی که برای باقی ماندن در لیگ یک نیاز شدیدی به ۳ امتیاز بازی با گل ریحان البرز داشت و امیدوار به شکست رایکا بابل و ملوان بندرانزلی بود، با تساوی یک بر یک برابر میهمان البرزی خود متوقف شد تا پس از یک فصل حضور در لیگ یک، آسانسور گونه به دسته دوم بازگردد.  

سقوط تیم‌های علم و ادب تبریز و سپیدرود رشت نیز در هفته‌های قبلی مسجل شده بود و تلاش‌های شاگردان روانخواه برای فرار از سقوط، نتیجه‌ای نداشت.  

در یکی از اتفاقات جالب توجه هفته آخر، مسئولان باشگاه نود ارومیه به وعده خود وفا کردند و حاضر نشدند تیمشان را برای بازی با استقلال خوزستان به این شهر جنوبی اعزام کنند تا با نتیجه ۰-۳ بازنده شوند.  

این اقدام مسئولان باشگاه نود در حالی رخ داد که مسئولان برگزاری مسابقات لیگ یک اعلام کرده بودند اجازه نمی‌دهند هویت این مسابقات به چالش کشیده شود و هشدار داده بودند در صورتی که نود حاضر به بازی نشود، با تنبیه انضباطی مواجه خواهد شد، اما نودی‌ها بی توجه به هشدار‌های مسئولان برگزاری مسابقات، بنا بر دلایلی، چون شیوع ویروس کرونا و وضعیت قرمز استان خوزستان، خطر ابتلای اعضای  تیم به ویروس و بی تاثیر بودن نتیجه این بازی در سرنوشت ۲ تیم و تیم‌های صعود کننده و سقوط کننده، در بازی هفته پایانی شرکت نکردند.  

این اتفاق در هفته‌های گذشته نیز رخ داده بود و تیم‌های داماش گیلان و علم و ادب تبریز از بازی مقابل مس کرمان انصراف داده بودند.

البته لیگ یک در هفته پایانی خود حواشی دیگری هم داشت و محمود محمودنیا، مدیرعامل باشگاه مس کرمان مدعی شد علم و ادب در بازی مقابل آلومینیوم اراک بدون ۷، ۸ بازیکن اصلی خود به میدان رفت و همین موضوع باعث شد با ۷ گل شکست بخورد تا تفاضل گل آلومینیوم بالاتر برود، اما علم و ادب مقابل مس کرمان با تمام توان و بازیکنانش بازی کرد و به همین دلیل عدالت فوتبالی رعایت نشد.  

این اظهارات در حالی مطرح شد که مسئولان برگزاری مسابقات لیگ دسته یک از رصد و نظارت دقیق بر بازی‌های هفته پایانی و حضور نامحسوس ناظران و نمایندگان فدراسیون در این بازی‌ها خبر داده بودند.  

جدا از صحبت‌های مدیرعامل مس کرمان، این باشگاه با انتشار بیانیه‌ای از "پنالتی هدیه گرفتن برخی تیم‌ها از داوران" انتقاد کرد و خودش را بازنده رقابتی ناسالم و نابرابر دانست.

 

گذشته از این ها، لیگ امسال هم خالی از درگیری، شیشه شکستن ها، اهانت‌ها و اعتراضات به داوری نبود و مشکلات مالی، مدیریتی و امکاناتی برخی تیم‌ها در کنار بیانیه نویسی باشگاه ها بر علیه یکدیگر باعث شد تا چهره زیبای لیگ آزادگان، مانند فصول گذشته زخم‌هایی بردارد که جز با بیشتر کردن نظارت ها، بهبود شرایط مالی و امکاناتی باشگاه‌ها و بالابردن حرفه ای گری و  فرهنگ اعضای تیم‌ها راهی برای مداوای آن نیست.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار