والیبال قم علیرغم عملکرد موفق تیم افق در مسابقات فصل قبل لیگ دسته اول والیبال مردان باشگاه‌های کشور در حسرت حضور در لیگ برتر ماند.
کد خبر: ۸۸۹۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸ 19 August 2020

به گزارش تابناک قم، تیم والیبال افق سال 1398 در دومین دوره حضور متوالی خود به عنوان نماینده قم در مسابقات لیگ دسته اول والیبال مردان باشگاه‌های کشور با کسب نتایج بسیار خوب و عملکرد موفق خود از مرحله گروهی عبور کرد و به جمع تیم‌های حاضر در مرحله پلی‌آف رسید.

این تیم در مرحله پلی‌آف نیز شروع خوبی داشت و نماینده تهران را شکست داد اما ناگهان سر و کلّه ویروس کرونا پیدا شد تا تمامی برنامه‌های افق را همانند سایر تیم‌ها و رشته‌های ورزشی در سراسر کشور و جهان به هم ریخته و بازی‌های لیگ دسته اول والیبال مردان را نیمه تمام بگذارد.

بعد از این اتفاق، تقریبا سه ماه تعطیلی رقابت‌ها و لغو اجباری لیگ دسته اول والیبال طول کشید تا اینکه فدراسیون والیبال تصمیم به اعلام نیمه تمام این رقابت‌ها به دلیل تداوم شیوع کرونا گرفت و به تیم‌های برنده تک بازی پلی‌آف اعلام کرد که در صورت اجرای شرایط برگزاری لیگ برتر، می‌توانند در لیگ برتر سال 1399 به میدان بروند.

افقی‌ها ابتدا از این تصمیم فدراسیون خوشحال بودند اما شرایط سختی که فدراسیون و سازمان لیگ در آیین‌نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر در نظر گرفته بودند، بزرگترین مانع برای افق قم به منظور حضور در لیگ برتر والیبال بود، البته این شرایط سخت می‌توانست با داشتن یک پشتوانه مالی محکم برطرف شود، اما دقیقا نداشتن پول و حامی مالی بزرگترین مشکل افق قم بود.

به همین دلیل افق نتوانست در لیگ برتر حضور یابد و قرعه‌کشی مسابقات فصل جدید لیگ برتر والیبال باشگاه‌های ایران با عنوان یادواره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور نمایندگان 14 تیم لیگ برتری برگزار شد تا این لیگ در صورت صدور مجوز از ستاد مقابله با کرونا آغاز شود.

در لیگ جدید 14 تیم‌ شامل آذر باتری ارومیه، پیکان، خاتم اردکان، راه‌ یاب ملل مریوان، سایپا، شهداب یزد، شهرداری ارومیه، شهرداری قزوین، شهرداری گنبد، شهرداری ورامین، فولاد سیرجان ایرانیان، فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، لبنیات هراز آمل و هورسان رامسر به رقابت می‌پردازند و افق قم باید امسال نیز در لیگ دسته اول والیبال باشگاه‌های کشور به میدان برود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار