معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: هشت هزار کلاس درس با یک میلیون مترمربع فضای آموزشی، مهر امسال به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۸۹۶۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ 20 August 2020
 به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، مهرالله رخشانی‌مهر روز چهارشنبه در بازدید از مجتمع آموزشی و پرورشی خیّرساز سکینه نمکی خوی با قدردانی از زحمات خیّران مدرسه‌ساز اظهار کرد: این مجموعه ۴۸ کلاسه بهترین و با کیفیت‌ترین مجموعه‌ای است که در سطح کشور ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس سند تحول بنیادین و در برنامه زیرنظام فضا و تجهیزات، آموزش و پرورش ملزم به ایجاد مجتمع‌های آموزشی است، اضافه کرد: هم اکنون ۵۴ مجتمع آموزشی در دست ساخت است که ۵۰ درصد آن در مهرماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: بر اساس برنامه زیرنظام فضا و تجهیزات به ازای هر دانش آموز ۸.۴ متر مربع فضای فیزیکی باید وجود داشته باشد که بر این اساس در یک کلاس درس با ۳۰ نفر دانش آموز می‌بایست در حدود ۲۵۰ متر مربع فضای آموزشی احداث شود.

وی افزود: حرکت به سمت فضا‌های بزرگ و ورود مشاع‌ها از جمله آزمایشگاه، استخر، سالن‌های ورزشی، نمازخانه و سالن آمفی تئاتر به داخل پروژه‌ها در این خصوص آغاز شده است.

مجموعه مشارکتی سکینه نمکی در فضایی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع با ۴۸ کلاس درس با پیشرفت فیریکی ۸۰ درصد در دست احداث است.

این مجموعه با استفاده از آخرین استاندارد‌های آموزشی روز دنیا که شامل کلاس‌های درس، آمفی تئاتر، استخر و تالار‌های نمایشگاهی است با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان احداث می‌شود.

معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی کشور به همراه نوید ادهم مشاور ارشد وزیر آموزش و پرورش امروز ۲۹ مرداد با سفر به آذربایجان غربی از مجموعه آموزشی و پرورشی سکینه نمکی خوی بازدید کرد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار