ولی نژاد رئیس کمیته امداد خوی گفت : در ۵ ماه اول سالجاری ۸ میلیارد و ۲۶۶ میلیون تومان کمک های مردمی به حساب کمیته امداد خوی وایرز شده است
کد خبر: ۸۹۰۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۴ 22 August 2020

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی
قادر ولی نژاد رئیس کمیته امداد امام خمینی خوی در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه بعد از عرض تسلیت ایام ماه محرم گفت : کمیته امداد امام خمینی خوی در ۵ ماه اول سالجاری از طریق زکات و صدقات به مبلغ ۸ میلیارد و ۲۶۶ میلیون تومان در آمد داشته است که از این مبلغ ۶ میلیارد و ۶۱۶ میلیون تومان صدقه ویک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شده که نشان از رشد مشارکت های مردمی در کمک به نیازمندان دارد.

ولی نژاد به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد تشریح کرد و گفت : ۷۲۵۹ خانوار در قالب ۱۳۶۱۳ نفر تحت پوشش کمیته امداد خوی هستند که از این تعداد ۵۸ درصد شهری و۴۲درصد روستایی می باشندکه ماهانه بالغ بر ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مستمری به خانواده ها پرداخت می شود.

وی در مورد فرزندان ایتام گفت : بیش از هزار نفر از فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت ۲۵۶ حامی درطی ۵ ماهه اول سالجاری قرار گرفتند که از طرف حامیان ۱۲ میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان کمک نقدی وغیرنقدی به این فرزندان انجام گرفته است .
رئیس کمیته امداد خوی اظهارداشت: این نهاد بعنوان حمایت از افراد تحت پوشش خود در ۵ ماهه اول سالجاری برای هزینه ۸۳۷ بیمار، ۵۳ نفرازبیماران صعب العلاج،
۲۰ نفربیماران نیازمند نگهداری ، ۱۰۴ نفر زنان باردار ، ۴۵نفر بیمه شدگان تامین اجتماعی و نیز هزینه اقدامات حمایتی دیگری برای دانش آموزان و دانشجویان با بیش از ۱۷۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پرداخت شده است.
ولی نژاد با اشاره به اعطای جهیزیه به زوج های تحت پوشش نیز گفت: درطی ۵ ماهه اول سالجاری برای ۶۵ زوج جوان تحت پوشش به مبلغ ۱۷۸ میلیون و۴۰۰ هزارتومان کمک هزینه ازدواج پرداخت شده است.

ولی نژاد از فعالیت ۱۷ مرکز نیکوکاری در سطح شهرستان خوی خبرداد و گفت: در سال جاری به کمک مراکز نیکو کاری بیش از ۴۲۰ میلیون تومان نذورات نقدی جمع آوری شده است

وی با اشاره به اینکه به همت کمیته امداد برای ۵۰۵ نفر مددجو شغل ایجاد شده است، گفت : برای این افراد در زمینه های مختلف شغلی از محل اعتبارات کمیته امداد ونیزاعتبارت بانکی ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه اشتغال پرداخت شده است.
ولی نژاد تاکید کرد : هر کار فرمایی که به ۴ نفر از جوانان تحت پوشش شغل ایجاد کند می تواند با حمایت کمیته امداد ۲ میلیارد تومان وام ۴ درصد دریافت نماید .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار