مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: متأسفانه درحال حاضر ۵ هزار و ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز شناسایی شده در استان کرمانشاه وجود دارد.
کد خبر: ۸۹۱۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵ 23 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازمهر،بهرام درویشی اظهار کرد: از سال ۱۳۸۶ تاکنون چهار هزار و ۶۶۰ حلقه چاه غیرمجاز با حجم صرفه‌جویی سالانه ۱۲۱ میلیون مترمکعب آب در سطح استان کرمانشاه مسدود شده است.

وی افزود: از این تعداد چاه غیرمجاز، ۲۴۷ حلقه چاه با حجم ۸.۶ میلیون مترمکعب صرفه جویی آب در سال گذشته و ۷۵ حلقه چاه نیز با صرفه جویی بیش از ۱.۵۶ میلیون متر مکعب آب در سال جاری مسدود شد.

درویشی تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر حدود ۵ هزار و ۴۰۰ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی شده در سطح استان کرمانشاه وجود دارد که از این تعداد، ۲ هزار و ۸۰۰ حلقه چاه قبل از سال ۱۳۸۵ حفر شده است و مشمول قانون تعیین تکلیف هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه به طرح ملی "سازگاری با کم آبی" در استان اشاره کرد و افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته با مجموعه دستگاه قضائی استان و انتخاب مأمورین ماده ۳۰ قانون توزیع عادلانه آب در راستای حفاظت از نظام بهره برداری آب‌های زیر زمینی و سطحی، طی سال جاری تعداد بیشتری از این چاه‌ها را مسدود می‌کنیم و قطعاً با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت مطلوب سدهای استان، گفت: در مجموع ۱۲ سد مخزنی در سطح استان داریم که حجم مخازن این سدها بالغ بر یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعب است.

درویشی با بیان اینکه ۷۱ درصد از ظرفیت سدهای استان پُر است، ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۹۵۱ میلیون مترمکعب آب در مخازن این سدها ذخیره سازی شده است

به گفته وی، طی فصل تابستان بخشی از آب ذخیره شده در این سدها برای مصارف اراضی کشاورزی پایین دست و آب شرب رها سازی شده است.

درویشی تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن فصل پاییز، چنانچه احساس کنیم بارش‌های سنگینی در پیش رو داریم با مدیریت و برنامه ریزی صحیح، اقدام به رهاسازی بخشی از آب سدها خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه اکثر سدهای استان آبگیری شده‌اند، گفت: برخی از سدها نیاز به توسعه شبکه ای مدرن آب دارند که در صورت تأمین اعتبارات لازم شبکه آب رسانی آنها انجام خواهد شد.

وی افزود: درسال جاری یک هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی پایین دست سد "سومار" زیر پوشش شبکه مدرن قرار گرفت.

درویشی در پایان با بیان اینکه این شرکت در انعقاد قراردادها و انتخاب پیمانکار بسیار شفاف و قانونمند عمل کرده است، اظهار کرد: ۱۰۰ درصد اعتبارات تخصیص یافته سال گذشته براساس برنامه ریزی و پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها جذب شده است و تلاش داریم امسال نیز به طور کامل اعتبارات تخصیص یافته را جذب کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار