معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت:: ۸۱۰ پرورژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری ۳ هزار و ۹۷۱ میلیارد تومان در هفته دولت در سطح استان کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۸۹۱۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 24 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،مهرداد سالاری امروز در جمع اصحاب رسانه در توضیح فعالیت‌های هفته دولت در استان، اظهار داشت: ۸۱۰ پرورژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری ۳ هزار و ۹۷۱ میلیارد تومان در این هفته در سطح استان کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود.

وی غالب این پروژه‌ها را در زمینه‌های زیرساخت‌های ارتباطی مانند راه، آب، ،گاز، مخابرات و همچنین آموزشی، درمانی و مسکن تعریف کرد و گفت: این خدمات در سال گذشته با توجه به شرایط خاص تحریم‌ها و کمبود اعتبارات سرمایه‌ای در کرمانشاه صورت گرفته است.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با یادآوری رویدادهای بزرگی استان طی سه سال گذشته، افزود: زلزله آبان‌ماه سال ۹۶، سیل فروردین‌ماه سال ۹۸ و حرکت عظیم اربعین که در همه آن‌ها علاوه بر ارائه خدمات دولت، مشارکت مردم نقش تاثیرگذاری داشته است.

وی در ادامه یکی از دستاوردهای مهم دولت را در توسعه ریلی عنوان کرد و ادامه داد: شبکه‌های ارتباطی همانند راه، فرودگاه و ریل نقش موثری در توسعه استان دارد، در کرمانشاه ایستگاه قطار هم برای بار و هم برای مسافر فعال است.

سالاری پیشرفت فیزیکی ریل تا اسلام‌آباد غرب را ۸۰ درصد اعلام کرد و گفت: از اسلام‌آباد تا خسروی حدود ۲۰ درصد از نظر زیرسازی پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته این مسؤول، طبق توافقات صورت گرفته دولت جمهوری اسلامی تا خانقین عراق شبکه ریلی را ادامه می‌دهد از عراق تا بندر لاذقیه سوریه و آب‌های آزاد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه دسترسی به آب‌های آزاد نقش موثری در خدمات لجستیک منطقه ایفا می‌کند، گفت: با اعتبارات که هست فکر می‌کنم تا پایان سال آینده قطار به تا اسلام آبادغرب ارتباط برقرار کند.

سالاری با یان اینکه به سایر خط‌ها و تمام شبکه ریلی کشور وصل هستیم، خاطرنشان کرد: مبنای استفاده راه‌آهن، بار است. در ایستگاه باری چهار خط سوخت، گندم کالاهای خشک بارگیری می‌شود در بخش مسافری هم بخش خصوصی مسافران را جابه‌جا می‌کند که با توجه به شیوع کرونا فعلا مسافر کم است.

وی اظهار داشت: یکی از نقاط مهم و استراتژیکی که در کنار قطار می‌تواند نقش محوری توسعه داشته باشد، دهکده لجستیک است که الان مطالعات آن تمام و تصویب شده، اراضی آن هم تعریف شده و در حال انتقال راه‌آهن است تا با استقرا گمرک به تمام نقاط مختلف (آبی و خشکی) ارتباط لجستیکی برقرار کند.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه اضافه کرد: در دهکده لجستیک شاخه‌های آنتنی ریلی به مراکز تولید بار همانند پتروشیمی، ایران خودرو و منطقه آزاد اسلام‌آباد غرب با مشارکت خود این تولید کنندگان برای حمل بار به صورت ایمن، ارزان و مطمئن خواهیم داشت.

وی ساخت دهکده لجستیک را کلا با همکاری بخش خصوصی تعریف کرد و افزود: دولت با برنامه‌ریزی و طراحی چارچوب‌ها را تعریف می‌کند و زیرساخت‌ها و روبناهایی مانند سردخانه‌ها، انبارها، دفاتر مختلف گمرک، بانک و... توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

سالاری ادامه داد: ۱۱ نقطه برای دهکده لجستیک در کشور معرفی شده که کرمانشاه تقریبا از نظر پیشرفت جزء استان‌های سوم است، با این وجود خیلی سریع جلو می‌رویم به طوریکه بروکراسی‌های اداری را به حداقل رسانده‌ایم و الان کار انتقال زمین که رکن و پایه اصلی آن است، در حال انجام است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار