بخشدار مرکزی کرمانشاه از افزایشی شدن روند مهاجرت از شهر‌ها به روستا‌های بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه در پی اقدامات خوب توسعه‌ای در روستا‌های این بخش خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵ 24 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،علی فتحی  با بیان اینکه بخش مرکزی کرمانشاه 65 هزار نفر جمعیت دارد، گفت: در سنوات اخیر به دلیل اقدامات خوب توسعه‌ای انجام شده در بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه، شاهد بازگشت روستائیان از شهرها به روستاهای این بخش هستیم.

بخشدار مرکزی کرمانشاه این بخش را بزرگترین بخش استان کرمانشاه با جمعیت 65 هزار نفر اعلام کرد و گفت: بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه 280 روستا دارد که 243 روستای آن دارای سکنه هستند.

فتحی وسعت بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه را دو هزار کیلومترمربع اعلام کرد و افزود: بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه از نظر شاخص هایی مثل وسعت، جمعیت و تعداد روستا بزرگترین بخش در استان کرمانشاه و جزو 30 بخش بزرگ کشور است. این بخش 143 دهیاری و 149 شورای روستا دارد.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه، گفت: این بخش همچون یک چهارراه ارتباطی شمال غرب را به جنوب غرب و غرب را به مرکز متصل می‌کند.

وی با بیان اینکه به دنبال توسعه بخش مرکزی کرمانشاه هستیم، ادامه داد: توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال از اولویت های مد نظر است و به این منظور در بخشداری مرکزی کمیته‌های اشتغال و گردشگری را تشکیل داده‌ایم.

وی به اقدامات صورت گرفته در کمیته گردشگری بخش مرکزی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در این کمیته در پی معرفی هشت روستا به عنوان روستای هدف گردشگری و سه منطقه گردشگری شامل تالاب هشیلان، سراب نیلوفر و منطق سامبل هستیم.

وی ادامه داد: همچنین روستای بالاگبری در حوزه بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه یکی از روستاهای پرجاذبه است که برای مرمت و بهسازی بافت روستا سال گذشته 200 میلیون تومان اختصاص پیدا کرد. این روستا هم آثار تاریخی و هم آثار طبیعی منحصر به فرد دارد و از این حیث مورد توجه است.

فتحی با اشاره به قرار گیری رودخانه قره سو در بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه، گفت: این رودخانه یکی از رودخانه های مشهور کشور است که در کنار کوه پراو به عنوان یکی از قلل بزرگ کشور جذابیت های گردشگری خاصی را به بخش مرکزی داده است.

وی ادامه داد: همچنین تالاب هشیلان یکی از تالاب های مهم کشور است که در محدوده میاندربند در بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه قرار گرفته که می تواند با برنامه ریزی مناسب گردشگران زیادی را جذب آن کرد.

وی همچنین به برنامه های ایجاد اشتغال در این بخش اشاره کرد و گفت: در کمیته اشتغال نیز برگزاری دوره های آموزشی مختلف برای توانمندسازی مردم منطقه را به صورت دوره ای با همکاری بنیاد برکت، کمیته امداد، بهزیستی و دیگر نهادهای حمایتی در حال برگزاری داریم.

وی ادامه داد: در کمیته اشتغال بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه سال گذشته 40 طرح اشتغالزا را معرفی کردیم که در حال سپری کردن مراحل لازم برای دریافت تسهیلات هستند.

وی در ادامه اشاره ای هم به میزان برخورداری بخش مرکزی از شاخص های توسعه داشت و گفت: با اقدامات خوب صورت گرفته در دولت تدبیر و امید هم اکنون 100 درصد روستاهای بالای 20 خانوار بخش مرکزی از نعمت گاز برخوردار هستند.

فتحی با بیان اینکه در هفته دولت امسال 28 روستای با جمعیت کمتر از 20 خانوار بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه گاز دار می شوند، گفت: در گذشته 59 روستای زیر 20 خانوار این بخش هم گاز دار شده و هم اکنون تنها کار گازدار شدن شش روستای سه خانوار به بالای بخش مرکزی باقی مانده که آنها هم تا پایان سال گازدار می شوند، لذا در پایان سال تمامی روستاهای بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

فتحی با بیان اینکه تمامی روستاهای بخش مرکزی برق دارند، گفت: تمامی این روستاها از نعمت آب شرب هم برخوردار هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار