نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه: مدیران و نمایندگان مردم در مجلس باید با مطالبه گری به دنبال ارتقاء شاخص های برخورداری در آذربایجان غربی باشند.
کد خبر: ۸۹۱۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴ 24 August 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین قریشی در نخستین نشست هم اندیشی مجمع نمایندگان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی با مسئولان ارشد استان افزود؛ نمایندگان مردم در خانه ملت در کانون قانونگذاری کشور قرار دارند و می بایست ایجاد نهضت مطالبه گری فرامین و سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری را در دستور کار خود قرار دهند چراکه تحقق آن سیاستها و دستورات توسعه مناطق کمتر برخوردار کشور را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود؛ پیگیری امور در حوزه های مختلف از جمله گام دوم و اسناد بالادستی با موضوع توسعه، سیاست های جمعیتی و سند آموزش و پرورش و اقتصاد مرزنشینان از جمله موارد مهمی است که با پیگیری نمایندگان مجلس می تواند رنگ و بوی اجرایی دقیق تری بگیرد و در این بین توسعه استان می بایست بیش از گذشته مورد نظر نمایندگان مردم باشد.

استاندار آذربایجان غربی دیگر سخنران این جلسه نیز به تشریح دستاوردها و برخی مشکلات و نارسائی ها پرداخت و گفت؛ کشور در یکی از خاص ترین شرایط تاریخی قرار دارد و مدیریت اجرایی استان علی رغم تمام محدودیت ها، تحریم و کمبود اعتبارات در سایه وحدت و همدلی مسئولان ارشد به دستاوردهای قابل توجهی نائل شده  است.

آقای محمد مهدی شهریاری با اشاره به اینکه آذربایجان غربی از شمال تا جنوب به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است، کسب عنوان  بیشترین کاهش نرخ بیکاری در کشور، کسب مقام برتر کشوری دربهبود فضای کسب و کار افزایش 200 درصدی سرمایه گذاری، مقام برتر در احیای واحد های راکد تولیدی و کاهش آسیب های اجتماعی را از مهمترین دستاوردهای نظام اجرایی و دیگر مجموعه های مرتبط  دانست .

در این جلسه که با حضور آیت الله قریشی یکی از نمایندگان مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین شبستری یکی دیگر از نمایندگان استان در این نهاد، فرصت خدمتگذاری به مردم را نعمتی الهی و فرصتی کوتاه عنوان کرد و گفت؛ نمایندگان مجلس و مدیران اجرایی باید روحیه خدمتگذاری و اخلاص را در وجود خود زنده نگه دارند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز یکی دیگر از نمایندگان مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری نیز در این جلسه از نمایندگان مجلس خواست نظام بودجه ریزی کشور را طوری هدایت کنند که رنگ محرومیت از برخی استانها در مدت زمان کوتاهی زدوده شود.

ماموستا بیضاوی امام جمعه اهل سنت ارومیه نیز در این جلسه گفت؛ همه باید زیر پرچم دین مبین اسلام و قرآن کریم به حفظ وحدت و رفع محرومیت ها فکر کنیم و در این بین نقش نمایندگان مردم در خانه ملت بسیار حائز اهمیت است.

در این جلسه به ترتیب آقای علی زنجانی نماینده مردم نقده و اشنویه، آقای محمد علیپور نماینده مردم ماکو، چالدران، پلدشت و شوط، آقای عادل نجف زاده نماینده مردم خوی و چایپاره، آقای شارلی انویه تکیه نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی، آقای انور حبیب زاده نماینده مردم بوکان، آقای کمال حسین پور نماینده مردم پیرانشهر و سردشت، آقای جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد، آقای حسن همتی نماینده مردم شاهین دژ و تکاب، آقای یعقوب رضازاده نماینده مردم سلماس و حجت الاسلام سید سلمان ذاکر یکی از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی نقطه نظرات، مسائل و مشکلات حوزه های انتخابیه خود را بیان کردند.

نخستین نشست هم اندیشی مجمع نمایندگان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی با مسئولان ارشد استان با سخنرانی تعدادی از مسئولان اجرائی و فرماندهان نظامی نیز همراه بود.

در این جلسه به ترتیب آقای حضرت پور شهردار ارومیه به نمایندگی از شهرداران استان، سردار خرم نیا فرمانده انتظامی آذربیاجان غربی، سردار شهسواری فرمانده سپاه شهدای استان و آقای گروسی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به سئولات نمایندگان مردم استان در خانه ملت و برخی مسائل حوزه های انتخابیه آنها پاسخ دادند.

این جلسه با عزاداری به مناسبت ایام محرم و مدیحه سرایی در وصف سید و سالار شهیدان و حماسه سازان دشت کربلا معطر و نورانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار