کد خبر: ۸۹۳۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴ 29 August 2020

 

 


دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه در اسلام عدالت به این معنا است که در ابعاد فردی و اجتماعی، باید حقوق برابر بین افراد و عدم تضییع حقوق و ایستادگی در برابر ظالم جاری باشد، گفت: خونخواهی، ترویج فرهنگ مقاومت بر علیه مستبدین خودکامه است که کرامت انسانی را هدف قرار دادند

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ مراسم عزاداری صبح روز تاسوعای حسینی، امروز (شنبه 8 شهریور 1399) با حضور مردم عزادار و دلباخته حضرت سیدالشهدا(ع) و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به همت هیئت متوسلین به ائمه اطهار(ع) و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت برگزار شد.

سخنران این مراسم که در فضای بیرونی حرم مطهر حضرت فاطمه اخری(س) رشت برگزار شد، آیت‌الله «رضا رمضانی گیلانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بود که به ویژگی‌های زیارت عاشورا، خونخواهی و انتظار پویا عامل رشد، پرداخت.

آیت‌الله رضا رمضانی گیلانی با اشاره به اینکه بحث خونخواهی در دو جای زیارت عاشورا مطرح شده است، اظهار داشت: قرآن کریم دینی را که مطرح می‌کند دین مدارا، رحمت، تعقل، تدبر، عقلانیت و مهرورزی است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه اسلام بشریت را به عقلانیت و محبت دعوت می‌کند، تصریح کرد: عده‌ای نسبت به زیارت عاشورا بی‌مهری می‌کنند و می‌گویند زیارت عاشورا فرهنگ خشونت را ترویج می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در قرآن به مباحثی مانند برائت، تولی و تبری به صراحت اشاره شده است و نیاز نیست انسان به زحمت برای فکرکردن بیافتد، افزود: کسانی که می‌خواهند در مسیر کمال و تعالی قرار بگیرند و خود را تربیت کنند باید اصولی مانند عقلانیت، مهرورزی و مدارا را مورد توجه قرار دهند.

آیت‌الله رمضانی خاطرنشان کرد: عده‌ای در حال سوء استفاده از کرامت انسان هستند و با انسان‌ها با زور، جنایت و بی‌عدالتی مقابله کرده و زمینه اعتیاد جوانان را فراهم می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در همه حوزه‌ها افرادی در حال ضربه زدن به ابعاد مربوط به رشد عقلانیت هستند و باید با آن‌ها برخورد شود، عنوان کرد: برخی‌ها امروزه به خود جنبه عقلانیت می‌گیرند و می‌گویند باید تفکر را ترویج دهیم که البته حرف قرآن قبل از صحبت آنان نیز همین بوده است و در آیات زیادی به تدبر اشاره می‌کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در طول تاریخ ظلم های زیادی صورت گرفته است، تصریح کرد: خداوند ستمگران و کسانی که بر علیه بشریت قیام می‌کنند را عذاب می‌دهد، البته برخی در رابطه با زیارت عاشورا این شبهه را مطرح می‌کنند که ترویج فرهنگ خشونت است که این‌طور نیست.

* زیارت عاشورا ترویج فرهنگ مقاومت است

وی افزود: زیارت عاشورا در واقع ترویج فرهنگ مقاومت بر علیه کسانی است که در خصوص کرامت انسانی قیام کردند.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای مقابل کرامت انسانی هستند، گفت: جلوی انحراف فهم عده‌ای که می‌گویند قصاص و مجازات ترویج فرهنگ خشونت است باید گرفته شود و کسی که خلاف می‌کند، بیمار است و باید مداوا شود.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه حدود 600 آیه در قرآن کریم مربوط به احکام و حدود 300 آیه مربوط به جهاد است، افزود: طالبان و داعش معتقد به هیچ اصول و مذهبی نبوده و ساخته شده غرب هستند؛ "پرویز مشرف" نیز در کتاب خود گفته که طالبان را برای مقابله با ایران ساختیم.

وی با بیان اینکه داعش و طالبان برای اینکه هراسی در جامعه ایجاد کنند، ساخته شدند اما برخی‌ها کسانی که با آنها مقابله می‌کنند را مروج فرهنگ خشونت می‌دانند، تصریح کرد: زمانی که حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسید رسانه‌ها در غرب تلاش زیادی کردند که ایشان را ترویج‌دهنده فرهنگ خشونت معرفی کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) تاکید کرد: با شهادت سردار سلیمانی و آن تشییع باشکوه، خداوند خواست که به معنای واقعی این سردار بزرگ را عالم‌گیر کند و فصل جدید مقاومت را در جامعه بشری ایجاد نماید.

وی با اشاره به اینکه سازمان ملل و غرب در خصوص کشتار انسان‌های بی‌گناه در صبرا و شتیلا کشته شدند، اعتراض زیادی نکردند، تاکید کرد: شاهد این هستیم که عده‌ای فقط فریاد دفاع از حقوق بشر سر می‌دهند اما وقتی که انسان‌های بی‌گناه کشته و سر آن‌ها بریده می‌شود، امثال دبیرکل سازمان ملل فقط اظهار نگرانی می‌کند که باید با قدرت و اقتدار جلوی این جنایت‌ها گرفته شود.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه دولت‌های استکباری اگر قدرت مقاومت نباشد کل دنیا را بنده و برده خود می‌کنند، اظهار کرد: استکبار همه را بله قربان گو می‌خواهد که البته در طول تاریخ این تفکر جاری بوده و اگر قدرت نظامی و علمی نباشد همه را نابود می‌کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان الهی، خداوند، دین، اهل بیت (ع) و عدالت را نشانه گرفته‌اند و نمی‌خواهند عدالت در عالم برپا شود، خاطرنشان کرد: امروز عده‌ای که خوی استکبار، توحش و ایجاد رعب و وحشت دارند این مسیر را دنبال می‌کنند که اگر پیامبر اکرم (ص) باشد و حرف ما را قبول نکند، با ایشان هم می‌جنگند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: یکی از مصادیق عدالت از نظر غربی‌ها این است که اگر دو کشور در حال جنگ هستند، به کشوری که سلاح ندارد باید کمک کرد تا جنگ برابر باشد و از این راه صنعت فروش سلاح را به عنوان دستیابی به ثروت ملاک قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در اسلام عدالت به این معنا است که در ابعاد فردی و اجتماعی، باید حقوق برابر بین افراد و عدم تضییع حقوق و ایستادگی در برابر ظالم جاری باشد، تاکید کرد: خونخواهی، ترویج فرهنگ مقاومت بر علیه مستبدین خودکامه‌ای است که کرامت انسانی را هدف قرار داده‌اند و همین‌طور کسانی که مسیرشان مسیر استبداد و استکبار است.

آیت‌الله رمضانی افزود: واقعه کربلا در حقیقت نمونه بارز مقاومت بر علیه استبداد، استکبار، غرور و استعمار و همچنین بر علیه آن چیزی می‌باشد که کرامت انسان را نشانه گرفته است.

وی با بیان اینکه اگر امام حسین (ع) شهید شد در واقع، عزت، محبت، عشق، مناجات، حماسه و شجاعت نشانه گرفته شده بود، عنوان کرد: حضرت عباس (ع) در تبعیت و همراهی با امام خود، امان نامه دشمن را نپذیرفت و درس ولایت‌پذیری و وفاداری را به همگان آموخت.

در بخش‌هایی از این مراسم، «اسماعیل عموزاده» و «جواد کامرانی» از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ذکر مصیبت، مداحی و مرثیه‌سرایی در رثای حضرت سیدالشهدا(ع) پرداختند.

گفتنی است، در این مراسم که با حضور جمعی از مردم عزادار و دلباخته حضرت سیدالشهدا(ع) برگزار شد، آقایان «سیدعلی آقازاده»، «محمدرضا احمدی» و «جبار کوچکی‌نژاد»، نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی،

حجت‌الاسلام و المسلمین «ستار علیزاده»، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان و تعداد دیگری از مسئولین استانی و شهرستانی حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار