دستمزد کارگر و کشاورز وقتی با درآمد ناشی از تولید کالا نخواند و یا حتی وقتی هزینه تمام شده یک تولید تأمین نشود، انصراف به جای اعتصاب رخ می‌دهد.
کد خبر: ۸۹۳۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۷ 31 August 2020

دستبرد پلكانى به دسترنج كارگر درمان.. دلار ۴۲۰۰ تومانی معروف به دلار جهانگیری-پورابراهیمی دارد با بازار ارزی ایران وداع می‌کند.

به نظر می‌رسد دلار بالای ۲۰ هزار تومان دلار پذیرفته شده توسط ساختار حکومتی باشد و اعداد قیمتی بعد از این با این کف هماهنگ می‌شوند.

دروغ بزرگ چند برابر شدن تعرفه!

مساله اصلی قیمت دلار نیست!

امروز دروغ بزرگ چند برابر شدن تعرفه درمان که با دستبرد پلکانی عملاً بی‌اثر شد، در قیاس با ۸ برابر شدن ارزش دلار به زمان افتتاح نمایش هتریک افزایش تعرفه ظاهری ۹۲ مضحک به نظر می‌رسد.

در کشور باید در مورد سقف حقوق کارکنان خدماتی شامل کارگران درمان تکلیف خودش را معین کند زیرا اگر چه کالا را می‌شود از انبار احتکار بیرون کشید اما کار را نمی‌شود به زور از بازوی کارگر بی‌انگیزه استخراج کرد.

انصراف از تولید و ارائه خدماتی که دستمزد واقعی ندارند، بسیار از اعتصاب خطرناک‌تر است.

در انصراف که اعتصاب خاموش نامیده می‌شود، تولید کننده و کارگر از انجام کار به شکل آهسته و بی‌سر و صدا منصرف می‌شود.

مثال بارز این اتفاق ترک چای‌کاری در شمال ایران بود. هیچ‌کس نپرسید اینهمه باغ چای که در شمال به ویلا تبدیل شد چرا از چای‌کاری به زمین بایر و بعد به خانه باغ تغییر کاربری داد!

دستمزد کارگر و کشاورز وقتی با درآمد ناشی از تولید کالا نخواند و یا حتی وقتی هزینه تمام شده یک تولید تأمین نشود، انصراف به جای اعتصاب رخ می‌دهد.

خدمات پزشکی در کشور به دنبال دروغ بزرگ ۹۲ به قهقرا کشیده شد و امروز انصراف کلید واژه اقتصاد سلامت است. حل معضل انصراف از اعمال شاقه که فرار از زندان درمان نامیده می‌شود!

با منع کار در حوزه‌های غیردرمانی ممکن نیست... اعتصاب کننده را می‌شود مجازات کرد اما فراری را نمی‌شود به کار برگرداند... حالا شما سطح‌بندی و لایه‌بندی کنید یا نکنید،
باور بکنید یا نکنید
دردی درمان نمیشه..
کاری آسان نمیشه...
مشاوران اقتصاد سلامت وزارت بهداشت بی‌سواد اما مغرور بودند، آنها را به کتابخانه برگردانید تا ۱۰۰۰ مقاله‌های ISI خلاصه، مرور و چاپ مجدد کنند... کسی با تقلید از ارژنگ در کودکستان نمی‌تواند شام آخر بکشد...


انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار