مراسم‌های عزاداری امام حسین(ع) در روز عاشورا با شور و حرارت وصف ناپذیر با رعایت پروتکل بهداشتی در حال برگزاری است و حرم حضرت معصومه(س) و خیابان‌های شهر قم یکپارچه سیاه پوش شده و در عزا و ماتم است.
کد خبر: ۸۹۳۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۷ 31 August 2020

به گزارش تابناک قم، مردم قم در ایام شهادت سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایشان در شب عاشورا همچون شب‌های گذشته با شرکت در مراسم عزاداری بر سر و سینه خود زدند و ارادت خود را به اهل بیت(ع) نشان دادند.

امسال با وجود شیوع بیماری کرونا ولی مراسم عزاداری امام حسین(ع) با شور و حرارت وصف ناپذیر و با رعایت پروتکل بهداشتی در حال برگزاری است و حرم حضرت معصومه(س) و خیابان‌های شهر قم یکپارچه سیاه پوش شده و در عزا و ماتم است.

مراسم های ویژه عزاداری در حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران با شکوه وصف ناپذیری در حال برگزاری است و عزاداران حسینی ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی حضوری گسترده در مراسم های عزاداری دارند.

مراسم های عزاداری مساجد و هیاتهای مذهبی نیز طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا به فضاهای باز از جمله اماکن ورزشی منتقل شده و سوگواران در داغ شهادت سرور و سالار شهیدان به سر و سینه می‌زنند و اشک ماتم می‌ریزند.

«باز این چه شورش است که در خلق عالم است» عشق و علاقه به ارباب بی‌کفن امام حسین(ع) برای کودک، بزرگسال، پیر و جوان تفاوتی ندارد؛ همه به نحوی این علاقه درونی خود را ابراز می‌دارند.

غم از دست دادن ابا عبدالله(ع) همچون شعله آتشی از دل و جان جهانیان زبانه می‌کشد و فریاد یا حسین به گوش فلک می‌رسد.

همه در این روزها گمشده‌ای دارند و دنبال نشانه‌ای از معرفت حسینی در خود هستند ولی افسوس گناه‌کارتر از این هستند که بتوانند عظمت و بزرگی ایشان را درک کنند.

امام حسین(ع) دنیا را سرابی بیش نمی‌دید به همین دلیل برای ترک آن بسیار مشتاق به قیام حق علیه باطل پرداخت. وصف این حال در کلمات نمی‌گنجد.

تاریخ فراموش نمی‌کند جوانمردی حسین(ع) را در تحمل نکردن ظلم به طوری که جان و مال خود را فدا کرد تا تن به ذلت و خواری ندهد و سر تعظیم در برابر آنها فرود نیاورد و به این ترتیب معنای آزادی و ایستادگی را به جهانیان نشان داد و دنیای فانی را ترک کرد.

عزاداران حسینی به دنبال کسب معرفت نسبت به ابعاد رفتار امام حسین(ع) هستند تا بتوانند در زندگی خود به کاربندند زیرا مکتب امام حسین(ع) مدرسه انسان‌سازی است که به بشریت می‌آموزد که مبارزه با اسارت و بردگی تنها با مبارزه و فداکاری میسر است.

شام عاشورا نمایانگر خوی گرگان درنده‌ای است که بر خیمه اهل بیت(ع) حمله کردند و آنها را به آتش کشیدند و اهل بیت(ع) را اسارت بردند.

عزاداران در این روز ضمن عزاداری و ابراز همدردی با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) این غم و مصیبت را به محضر حضرت فاطمه(س) و امام زمان(عج) تسلیت می‌گویند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار