مدیرکل حفاظت محیط زیست: برای حفاظت دقیق تر از منطقه حفاظت شده مراکان، علاوه بر تجهیز پاسگاهها به ادوات پایش، یک ایستگاه پایش جدید نیز احداث می شود.
کد خبر: ۸۹۴۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹ 31 August 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، نظری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در نشست مشترک با سرپرست فرمانداری خوی و بازدید از منطقه مراکان، اجرای طرح های پایش و صیانت از منطقه حفاظت شده مراکان را یکی از مهمترین اولویت های این اداره کل دانست و افزود: تجهیز 8 پاسگاه محیط بانی منطقه به امکانات موتوری و کنترلی و افزایش نیروی انسانی این محیط بانی ها در سالجاری، با تکمیل زیرساختهای این منطقه و استفاده از ظرفیت جوامع محلی، مهمترین محور برنامه های توسعه ای و پایش و صیانت از این زیستگاه غنی جانوری و گیاهی است. 


وی افزود: امسال برای بهبود زیرساختها و اجرای طرح های این منطقه 4 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است که ایجاد ایستگاه پایش ارس از مهمترین آنهاست.


مدیرکل محیط زیست استان با اشاره به قابلیت های منحصر به فرد منطقه مراکان در حوزه طبیعت گردی گفت: مقرر است با مشارکت مناطق آزاد ماکو، ارس و شهرستان خوی صنعت گردشگری با محوریت طبیعت گردی نیز در این منطقه تقویت شود.


نظری همچنین از اجرای 7 طرح در مناطق حفاظت شده آذربایجان غربی خبر داد و گفت : این طرحها با 105 میلیارد ریال اعتبار اجرا می شوند که از مهمترین آنها می توان به مرکز کنترل، هماهنگی و آینده پژوهی دریاچه ارومیه اشاره کرد که با هدف حفظ پارک ملی دریاچه ارومیه در دست اجراست.


منطقه حفاظت شده مراکان خوی اولین منطقه حفاظت شده کشور است که با بیش از 100 هزار هکتار مساحت در حال حاضر 850 راس قوچ و میش اصیل ارمنی و 2 هزار و 400 راس کل و بز وحشی در آن زیست می کنند.


در پایان این نشست با اهدای لوح و هدایا از 8 تن از محیط بانان فعال و موفق منطقه حفاظت شده مراکان با حضور سرپرست فرمانداری خوی تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار