کد خبر: ۸۹۴۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴ 01 September 2020

 

 

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام هفت شرکت مرتبط با هم که در پوشش لیزینگ خودرو اقدام به کلاهبرداری میلیاردی از شهروندان کرده بودند، خبر داد. 

به گزارش ایسنا، سردار علیرضا لطفی در حاشیه دستگیری اعضای این باند، گفت: مدتی قبل و به دنبال دریافت اطلاعاتی در مود کلاهبرداری در پوشش شرکت لیزینگ خودرو، تیمی از کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند و در همین راستا نیز طرحی ویژه را برای مقابله با  این شرکت‌ها به مرحله اجرا درآوردند.

وی با بیان اینکه در نتیجه تحقیقات انجام شده سرنخ‌هایی از موسسان شرکت های کاغذی به دست آمد، تصریح کرد: این افراد عمدتا با انتشار آگهی در فضای مجازی اقدام به جذب مشتری و فریب آنان کرده بودند.

لطفی با اشاره به هماهنگی با دستگاه قضایی برای دستگیری این افراد گفت: پس از شناسایی محل‌های فعالیت و تعدادی از اعضای این شرکت‌ها، کارآگاهان برای دستگیری آنان وارد عمل شدند و در عملیاتی  هفت شرکت کلاهبرداری لیزینگی را که از قبل مورد شناسایی قرار داده بودند، پلمب کردند.

رییس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه در این عملیات‌ها مجموعا ۱۷ نفر از اعضا و گردانندگان این شرکت ها دستگیر شدند، افزود: همچنین در بازرسی از دفاتر این شرکت ها مبلغ ۷ میلیارد ریال وجه نقد شهروندان به همراه تعدادی اسناد و مدارک جعلی واگذاری خودرو نیز کشف و ضبط شد.

لطفی با بیان اینکه در تحقیقات بعدی مشخص شد که فردی ۳۶ ساله با هویت معلوم  در پشت پرده  تاسیس و هدایت تمامی این شرکت‌ها قرار دارد، گفت: این فرد برای ردگم کنی مدیریت اصلی را به نام یکی از همدستانش زده بود. اما در بازجویی از  ۱۷ متهم دستگیر شده مشخص شد که گرداننده اصلی این شرکت ها همان فرد ۳۶ ساله به نام فرامرز است.

وی با اشاره به شناسایی و دستگیری متهم اصلی پرونده اظهار کرد: در تحقیقات تکمیلی ماموران مشخص شد اعضای این باند با تاسیس  شرکت های کاغذی به بهانه فروش خودرو به صورت لیزینگ و شرایطی از شهروندان مبالغ زیادی را دریافت کرده‌اند و تا این لحظه بیش از ۲۰ میلیارد تومان بوده است. 

لطفی با بیان اینکه مدیر اصلی شرکت قصد داشت از کشور فرار کند، افزود: اقدام به موقع ماموران مانع از خروج این فرد از کشور و دستگیری‌اش شد. در مجموع برای تمامی دستگیر شدگان پرونده‌ای تشکیل شد و متهمان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

وی در پایان از شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند خواست که به اداره چهاردم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار