کد خبر: ۸۹۴۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ 01 September 2020

 

نماینده مردم رودسر و املش با اشاره به مشکلات حوزه مسکن مردم به‌ویژه قشر مستضعفان جامعه، گفت: مجلس با قانون وضع مالیات بر خانه‌های خالی عرضه مسکن را زیاد کرده اما کلید حل مشکلات این حوزه در دست دولت است.

کلید حل مشکلات حوزه مسکن در دست دولت است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به موضوع مسکن و با بیان اینکه حل مشکلات مسکن از نخستین محورهای بررسی مجلس یازدهم بوده، اظهار کرد: مجلس یازدهم تازه شروع به کارکرده و جایگاه‌های آن مشخص شدند و هم‌اکنون نیز در حال تثبیت شدن است اما درعین‌حال در ماه‌های نخست شروع به کار مجلس یازدهم موضوع مسکن یکی از برنامه‌های محوری آن بوده است.

وی با اشاره به تصویب وضع مالیات بر خانه‌های خالی، افزود: مجلس تلاش کرد تا مالیات بر خانه‌های خالی را تصویب کند چون باید دولت را تکلیف می‌کرد تا نسبت به موضوع مسکن توجه جدی داشته باشد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عرضه قابل‌توجه مسکن با تصویب قانون وضع مالیات بر خانه‌های خالی، گفت: وضع مالیات بر خانه‌های خالی حدود سه میلیون خانه خالی را در اختیار مردم خواهد گذاشت.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به ثبات در بازار مسکن با وضع مالیات بر خانه‌های خالی، تصریح کرد: اگر مسکن‌های احتکار شده در اختیار مردم قرار بگیرد کمک‌حالی برای مستأجران خواهد بود و نرخ اجاره بهاء را کاهش خواهد داد.

صفری با بیان اینکه کلید حل مشکلات حوزه مسکن در دست خود دولت است، گفت: متأسفانه سیاست‌های هفت‌ساله دولت در تعارض باسیاست‌های دولت نهم و دهم بوده و کاملاً خلاف با مسکن مهر بود و این تعارض‌های غلط دولت روحانی موجب شد تا ما شاهد افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن باشیم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با تأکید بر اینکه همچنان مجلس به دنبال حل مشکلات حوزه مسکن مردم است، افزود: افزایش قیمت مسکن موجب فشار بسیار سنگین و طاقت‌فرسا بر مردم به‌ویژه مستضعفان شده و باید پیش‌ازاین سال ها حل می‌شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار