اسکای نیوز گزارش داد:
کارشناسان معتقدند رئیس‌جمهور آمریکا همزمان با اعتراضات به نژادپرستی، شرایط را ملتهب‌تر می‌کند تا پایگاه خود را در میان رای‌دهندگان تقویت کند.
کد خبر: ۸۹۴۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷ 02 September 2020

به گزارش تابناک سمنان: پایگاه اینترنتی شبکه اسکای نیوز در مقاله‌ای نوشت: کایل ریتنهاویس، جوان ۱۷ ساله (یکی از طرفداران مسلح ترامپ) که دو تن را در کنوشا به ضرب گلوله کشت، اکنون با اتهام دو فقره قتل عمد مواجه است. او باید در داخل سلول خود در یک مرکز بازداشت نوجوانان در ورنون هیلزِ ایلینوی در چه فکری باشد؟ کسی شکی ندارد که این نوجوان اکنون در زندان تنهاست، اما با حمایت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، دیگر خیلی احساس تنهایی نمی‌کند.

البته برخی دیگر هم در آمریکا از این اقدام این نوجوان حمایت کرده‌اند. تصاویر در رسانه‌های اجتماعی افرادی را نشان می‌دهد که پیراهن‌هایی بر تن دارند که روی آن‌ها تصویر این نوجوان و عبارت «قهرمان آمریکایی» نقش بسته است. حتی می‌توان تی‌شرت‌هایی را خرید که روی آن‌ها عبارت «کایل را آزاد کنید» نوشته شده است.

هرچند رئیس جمهور در کنفرانس خبری روز دوشنبه با صراحت کامل از درخواست آزادی وی حمایت نکرد، آن را رد هم نکرد. رئیس جمهور در پاسخ به درخواست‌ها برای محکوم کردن این تیراندازی، گفت زمانی که وی تیراندازی کرد، به وی حمله شده بود. ترامپ در سخنانش درباره این حمله، نه تنها این نوجوان را محکوم نکرد، بلکه با نرمش صحبت کرد. وی مثل وکیلی صحبت می‌کرد که تلاش دارد ثابت کند که ریتنهاویس صرفاً مجبور بود از جان خودش دفاع کند. ترامپ گفت: «او تلاش کرد از دست آن‌ها فرار کند. فکر می‌کنم چیزی شبیه به این بود، او زمین خورد و سپس آن‌ها با خشونت به او حمله کردند.»

به علاوه، هنگامی که در مورد طرفداران ترامپ که در درگیری‌های خشونت‌آمیز با معترضان رقیب در پورتلند در آخر هفته که در آن یک نفر به ضرب گلوله کشته شد، صحبت شد و از ترامپ درباره استفاده حامیانش از گلوله‌های رنگی و اسپری فلفل سؤال شد. رئیس جمهور گفت: «این یک اعتراض مسالمت‌آمیز بود و رنگ، گلوله نیست.»


بیشتر بخوانید


اسکای نیوز در ادامه نوشت: رؤسای جمهور در طول زمان، هنگام بروز مشکلات، همواره آرامش را حاکم کرده‌اند. این در واقع بخشی از مسئولیت‌های تعریف شده برای هر رئیس جمهور است. شاید در این زمان محکومیت قاطع خشونت از سوی همه طرف ها، شروع خوبی باشد، اما این الزاماً روشی نیست که این رئیس جمهور برگزیده باشد. از نظر وی، ناآرامی‌های تابستان امسال دستمایه خوبی برای پیروزی‌اش در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری است.

در ادامه این مطلب آمده است: منتقدان به راهبرد تبلیغاتیِ «تفرقه بینداز و حکومت کن» اشاره می‌کنند و معتقدند رئیس جمهور شرایط ناآرام کنونی را ملتهب‌تر می‌کند تا پایگاه خود را در میان رای‌دهندگانش تقویت کند.

جو بایدن رقیب انتخاباتی ترامپ، وی را به شعله‌ورتر کردن نفرت و تفرقه در جامعه متهم کرده است. این دیدگاه هم حداقل تا اندازه‌ای در تقاضای سیاستمداران دولت محلی کنوشا در ایالت ویسکانسین منعکس شده است. تونی اورز، فرماندار دموکرات ویسکانسین، گفت نگران است حضور ترامپ مانع بهبود اوضاع در کنوشا شود. رئیس جمهور گفته است این سفر می‌تواند عشق و احترام را در کشور افزایش دهد. اگر او بخواهد از ابزار عشق استفاده کند، به ترس در حومه‌های شهر‌ها نیاز دارد؛ جایی که میزان حمایت از وی طی چهار سال گذشته، به تدریج کاهش یافته است.

شبکه اسکای نیوز در انتهای این مطلب نوشت: هشدار‌های تیره و تار درباره شورش و هرج و مرج در خیابان‌های نزدیک محل سکونت شما، نوعی بهره برداری سیاسیِ سنتی از ابزار ترس است که برای نگران کردن طبقه متوسط طراحی شده است، تا ترامپ بتواند با کسب آراءِ آن ها، عقب‌ماندگی خود را از بایدن جبران کند. جو بایدن گفت دونالد ترامپ خشونت‌ها را یک راه نجات برای خود می‌داند. شاید خودِ رئیس جمهور هم با این موضوع مخالف نباشد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار