پس از برداشت تخمه های آجیلی آفتابگردان و کدو از 28 هزار هکتار از مزارع خوی پیش بینی می شود بیش از 38 هزار تن محصول برداشت شود.
کد خبر: ۸۹۴۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴ 02 September 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، برداشت محصول تخمه های آجیلی آفتابگردان و کدوی از مزارع شهرستان خوی قطب اول تولید این محصولات در کشور آغاز شد.

امینی مدیر جهاد کشاورزی خوی گفت: امسال در 28 هزارهکتار از مزارع کشاورزی شهرستان خوی این دو محصول کشت شده است که از این مقدار بیش از15 هزار هکتار تخمه آفتابگردان آجیلی و 13 هزار هکتار کدوی آجیلی است.


وی پیش بینی کرد: امسال بیش از 38 هزار تن محصول از مزارع تخمه های آجیلی آفتابگردان و کدو برداشت شود.


وی شمشیری، پسته ای، دور سفید و بادامی را از جمله ارقام کشت شده افتابگردان و کدو در خوی اعلام و اضافه کرد: در شهرستان خوی بیش از 15 هزار خانوار با کاشت این محصولات امرا معاش می کنند.


وی ارزش تولید این محصولات در شهرستان خوی را امسال 1 هزار و 100میلیارد تومان دانست و گفت: تنها بازار بورس این محصولات در کشورمان با 300 غرفه و 100 واحد فراوری و بوجاری با اشتغالزایی به 3 هزار نفر بصورت مستقیم در شهرستان خوی فعال است.


در کاشت، داشت و برداشت این محصولات خانواده نقش محوری دارد و هزینه تولید را پایین می آورد.


در ایام برداشت محصول مهمترین دغدغه کشاورزان قیمت مناسب محصول و بازگشت سرمایه است که تحت تاثیر صادرات این محصولات قرار می گیرد.


واردات تخمه های بی کیفیت خارجی هم بازار این محصولات را تحت تاثیر قرار می دهد.


شهرستان خوی با تولید 40 درصد تخمه های آجیلی آفتابگردان و کدو قطب اول تولید این محصولات در کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار