والدین قبل از صحبت با کودک باید آمادگی داشته باشند که اطلاعات دقیق را با زبانی ساده برای کودک توضیح دهند. بزرگسالان می‌توانند به کودکان بگویند که بیشتر بچه‌ها در مواجهه با کرونا تنها اندکی بیمار می‌شوند تا از این طریق از اضطراب آن‌ها بکاهند.
کد خبر: ۸۹۵۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳ 04 September 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:رئیس بیمارستان اعصاب و روان استاد محرری شیراز گفت:درک کودکان از کرونا با بزرگسالان متفاوت است و باید بدانیم که کودکان اغلب از بزرگسالان در مورد درک جهان استفاده می‌کنند. به همین دلیل معرفی این بیماری به کودکان از سوی بزرگسالان اهمیت ویژه‌ای دارد.
دکترلیلا رازقیان افزود:کودکان و بزرگسالان برای تکمیل و تفسیر اطلاعاتشان در مورد کووید ۱۹ به آگاهی بخشی نیاز دارند و والدین قبل از صحبت با کودک باید آمادگی این را داشته باشند که اطلاعات دقیق را با زبانی ساده برای کودک توضیح دهند. بزرگسالان می‌توانند به کودکان بگویند که بیشتر بچه‌ها در مواجهه با کرونا تنها اندکی بیمار می‌شوند تا از این طریق از اضطراب آن‌ها بکاهند.
این روان پزشک با بیان اینکه یکی از معضلات فعلی خانواده‌ها بسته شدن مدارس و محیط‌های آموزشی کودکان است افزود:نبود امکان برقراری ارتباط اجتماعی برای کودکان اضطراب زا است و این اختلال در زندگی روزمره باعث ایجاد نگرانی‌هایی می‌شود؛ مانند اینکه آیا دوستانشان هنوز با آن‌ها دوست هستند یا نه؟
رئیس بیمارستان اعصاب و روان استاد محرری شیراز با اشاره به احساس نداشتن امنیت و سردرگمی در کودکان کم سن و سالدیگر آسیب‌هایی است که در این ایام کودکان را تهدید می‌کندگفت:باید از کودک بخواهیم احساسات خود را بیان کند و درباره حس خود در مورد دوری از دوستانش صحبت کند. باید کمک کرد کودک با تلفن و دنیای مجازی با دوستانش روابط خود را حفظ کند. باید به کودک این امیدواری را داد که شرایط فعلی موقتی است و بالاخره مردم پس از گذشت دوران بیماری به زندگی عادی بازمی گردند و روابط اجتماعی آغاز می‌شود.
وی اظهار داشت:کودکان در مواجهه با استرس ها، واکنش‌های متفاوتی نسبت به بزرگسالان دارند و ممکن است با علائمی مثل وابستگی بیش از حد، عصبی شدن و بدخلقی احساسات خود را بروز دهند. در این شرایط والدین باید کنجکاوانه در مورد احساسات آن‌ها پرس و جو کنند.
دکتر رازقیان روان پزشک می‌گوید می‌توان از کودک خواست که درباره احساسات خود بنویسد و یا نقاشی بکشد. باید به طور مداوم به کودک اطمینان داد که بزرگتر‌ها در تلاش هستند به کودکان رسیدگی کنند. در زمینه رعایت مسائل بهداشتی نیز در درجه اول باید والدین الگویی برای کودکان باشند و به کودک یادآوری کنند که مرتب دست خود را بشوید و از ماسک استفاده کند.

برچسب ها: روان کودک ، آرامش ، والدین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار