معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: ۶ شرکت دانش بنیان در سراسر کشور تلاش می کنند تا واکسن ویروس کرونا را کشف کنند.
کد خبر: ۸۹۶۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸ 06 September 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، سورنا ستاری در آخرین برنامه سفر یک روزه اش به ارومیه در جمع خبرنگاران استان آذربایجان‌غربی گفت: ۴۱شرکت دانش‌بنیان با ارزش بالغ بر ۲۸۰هزار میلیارد تومان در بورس در حال فعالیت هستند که این اتفاق، یک رخداد بسیار مهم در کشور است و باید با ارتقای فرهنگ عمومی شاهد حضور بیشتر جوانان برای راه‌اندازی این نوع شرکت‌ها باشیم.

وی افزود: بیماری کرونا، باعث جهش و رشد قابل تامل بسیاری استارتاپ‌ها شد که این اتفاق در درآمدزایی و رشد اشتغال در این حوزه موثر بوده گرچه استارتاپ‌های گردشگری بخاطر این بیماری تا حدود زیادی تنزل کردند.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: تا به امروز در هیچ کشوری، دارو یا واکسن موثری برای بیماری کرونا ساخته نشده با این حال تمام داروهای تاثیرگذار بر بهبود بیماران کرونایی و تجهیزات مرتبط این بیماری چون ماسک و ونیلاتور همگی در داخل کشور در حال تولید است ضمن اینکه قرار شده در مورد واکسن، وزیر بهداشت اطلاع‌رسانی کند با این حال هم اکنون ۶ شرکت در کشور در حال کار بر روی واکسن هستند.

ستاری افزود: کتاب سالنامه مهاجرتی ایران یکی از ارزشمندترین اتفاقات حوزه فرهنگ کشور است که امکان بارگذاری آن در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وجود دارد و بزودی نسخه انگلیسی هم چاپ خواهدشد.

وی در خصوص دستگاه‌های تصفیه کننده کرونایی هم گفت: بسیاری از این دستگاه‌ها فاقد استاندارد و تاییدیه هستند با این حال این آمادگی را داریم که اگر کسی از دستگاه خود مطمئن است، شرایط برای بررسی کارشناسان و دریافت مجوز و تاییدیه را تسهیل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار