کد خبر: ۸۹۷۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 11 September 2020

 

 
مدارس نیویورک در حالی فعالیت خود را آغاز کردند که بیشتر والدین، آموزش نیمه حضوری را برای فرزندان خود برگزیدند؛ با این وجود، کاربرد نرم‌افزارهای آنلاین برای دانش‌آموزان داخل منزل هم رونق بسیاری دارد.
 
 
 

                                                   شروع متفاوت مدارس در نیویورک

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، پس از آنکه فرماندار نیویورک اعلام کرد شیوع بیماری کرونا در این ایالت کنترل شده و روند نزولی داشته است، اجازه داد مدارس بازگشایی شوند، با این حال برنامه‌ریزی به خود مدارس واگذار شد.

همکاری مدیران مدارس و انجمن اولیا پیش از آغاز سال تحصیلی نمود بیشتری یافت و به خاطر اینکه بخش عمده هزینه‌های مدارس از مالیات اولیا تامین می‌شود، نقش این انجمن هم بسیار موثر و تعیین کننده است. با این حال، انجمن اولیا هم کمیته‌های فنی تشکیل داد و پس از بررسی و برنامه‌ریزی در چند نوبت به صورت مجازی با اولیا نشست برگزار کردند و نتیجه بررسی‌های خود را به اطلاع آنها رساندند.

اگر پرسشی هم بود به طور کامل پاسخ داده می‌شد تا به این ترتیب، اطمینان خاطر برای اولیا فراهم شود تا بتوانند تصمیم بگیرند فرزندان خود را به کدام روش به مدرسه بفرستند.

بر اساس ارزیابی انجام شده از ۲ نوع برگزاری کلاس یعنی نیمه حضوری و تمام مجازی، بیشتر خانواده‌ها بخش نیمه حضوری را برگزیدند و بر این اساس، روز هشتم سپتامبر یعنی ۱۸ شهریور، شروع کلاس‌ها بود اما همه دانش‌آموزان در روز نخست به مدرسه نرفتند.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، هر کلاس به دو نیم تقسیم شد به گونه‌ای که ظرفیت حضوری آن بیش از ۱۲ نفر نباشد، همه میز و صندلی‌ها به شکل تک نفره تغییر یافت و فاصله بین آنها هم به ۲ متر رسید.

با این حال، آن دسته از افرادی که روز نخست در مدرسه حضور نداشتند به همراه آنهایی که تمام غیرحضوری را برگزیده بودند، در همان ساعتی که کلاس آغاز می‌شد، از طریق نرم‌افزار نشست جمعی همچون زوم به کلاس وصل شدند و پا به پای معلم و دیگر دانش‌آموزان حاضر، حرکت کردند.

برای آنکه مدیریت روز نخست بهتر انجام شود، مدیر مدرسه از همه اولیا خواست چه آنهایی که از سرویس مدارس استفاده می‌کنند و چه آنهایی که با وسیله شخصی کودکان را به مدرسه می‌آورند، برچسبی شامل نام معلم یا کلاس‌ها که در اینجا به صورت مخفف پایه تحصیلی و حرف نخست فامیلی آموزگار شناخته می‌شود را به فرزندان خود آویزان کنند تا به این ترتیب سریعتر و راحتتر راهنمایی و توزیع شوند.

همچنین تلاش کردند تا اتوبوس سرویس مدارس را افزایش دهند تا بتوانند فاصله اجتماعی در سرویس‌ها را رعایت کرده باشند، هرچند که در روز نخست مشاهده شد بیشتر خانواده‌ها ترجیح دادند با وسیله نقلیه خود کودکشان را به مدرسه بیاورند.

آنچه که کار را سخت کرده است برای مقطع ابتدایی است و گرنه مقاطع راهنمایی و دبیرستان که خود مدیریت کارهایشان را برعهده دارند، مشکلی برای حضور یا مجاز ندارند و می‌توانند به راحتی تحصیل کنند.

فرم‌های تایید سلامت

در بدو ورود برای دبستانی‌ها، فرم‌هایی هم باید امضا می‌شد که نشان دهد دانش‌آموز حداقل در ۱۴ روز گذشته از نظر سلامتی مشکلی نداشته است. علاوه بر آن والدین باید فرم روزهایی که ممکن است دانش‌آموزان را زودتر مرخص کنند، فرم تماس اضطراری، فرم تاریخچه سلامت که باید به امضای پزشک رسیده باشد و فرم تعهد استفاده از رایانه بر اساس سیاست‌های مدرسه را هم تحویل می‌دادند.

این فرم‌ها از سه هفته پیش از آغاز مدرسه از طریق ایمیل که کاربرد فراوانی در این کشور دارد، در اختیار والدین قرار گرفته بود.

به این ترتیب در هر روز از مدرسه، تقریبا نیمی از دانش‌آموزان به صورت حضوری در کلاس‌ها خواهند بود و نیمی دیگر هم همزمان از منزل در کلاس حاضرند. همه باید سر ساعت آنلاین شده باشند و حضور و غیاب آنها ثبت شود. در طول کلاس هم معلم هم با آنهایی که در کلاسند و هم با آنهایی که در منزل، درس را دنبال می‌کند و در ارتباط صوتی- تصویری است؛ هیچ تمایزی با حضوری‌ها قایل نیستند و حتی شاید بتوان گفت دغدغه آنها برای غیرحضوری‌ها بیشتر است.

فرصتی برابر

همچنین بر اساس گفته دکتر امی گودمن رئیس انجمن اولیا و مربیان یکی از مدارس نیویورک، ۱۴ روز در طول سال تحصیلی در نظر گرفته شده است تا همه دانش‌آموزان به صورت غیرحضوری در کلاس مشارکت داشته باشند که شامل پیش دبستانی‌ها تا دبیرستانی‌ها می‌شود.

وی هدف از این کار را اطمینان از توزیع عادلانه روزهای حضوری برای همه دانش‌آموزان اعلام کرد.

همچنین اظهار کرد روز سه شنبه ۳ نوامبر (۱۳ آبان‌ماه) که روز انتخابات است، تمام کلاس‌ها به صورت غیرحضوری خواهد بود چرا که قرار است از مدرسه به عنوان پایگاه صندوق رای استفاده شود.

جان موراش و پیتر کیلگالن مدیر و معاون مدرسه هم روز نخست مدرسه را با تمام سختی‌هایی که متحمل شده بودند، روز فوق‌العاده‌ای دانستند و گفتند از خانواده‌ها بازخوردهای مثبت زیادی دریافت کردیم. دانش‌آموزان هم بسیار خوشحال بودند و حتی با وجود ماسکی که بر صورت داشتند، این شادمانی را مشاهده می‌کردیم.

آنها اذعان کردند دانش‌آموزان به خوبی با شرایط جدید مدرسه سازگار شدند اما کمی در روند ورود و خروج دانش‌آموزان با مشکلاتی مواجه بودیم و تاخیرهایی ایجاد شده بود که بلافاصله برای بهبود وضعیت اقدام کردیم.

تغذیه رایگان

با توجه به اینکه ساعت مدارس از ۸.۳۵ صبح تا ۳ بعدازظهر است و دانش‌آموزان نیازمند دریافت غذا هستند، وزارت کشاورزی آمریکا اعلام کرد وعده‌های غذایی رایگان را برای کودکان تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ تمدید می‌کند.

این مساله مختص آنهایی نیست که در مدرسه حاضر می‌شوند و دانش‌آموزانی را که در منزل و به صورت آموزش از راه دور در کلاس حاضر می‌شوند هم در برمی‌گیرد.

بر اساس اعلام مدیر مدرسه، تاریخ‌هایی برای دریافت وعده‌های غذایی مشخص شده است که والدین می‌توانند از ورودی‌های تعیین شده، بعد از تعطیلی مدارس آنها را دریافت کنند.

همچنین انجمن اولیا هم برای کلاس‌های چهارم تا دوازدهم، اغذیه حاوی صبحانه و ناهار روز بعد تدارک دیده است که می‌توانند آنهایی که نیاز دارند، هنگام خروج از مدرسه در یک پاکت بسته‌بندی شده تحویل بگیرند.

درس ورزش

از دیگر موضوعاتی که در این سال تحصیلی به آن توجه شده است، درس ورزش در مدارس است. این مساله از چند جهت مشکل دارد، هم از نظر فضای فیزیکی و هم برای آنهایی که به صورت تمام غیرحضوری در مدرسه ثبت نام کرده‌اند.

معلم ورزش مدرسه در این رابطه گفت: ما کلاس را در خارج از مدرسه برگزار خواهیم کرد، اگر شرایط جوی مناسب باشد زیرا سالن ورزشی ما در دسترس نیست. در صورت نامساعد بودن هوا، داخل کلاس خواهیم بود.

وی همچنین از خانواده‌ها خواست تا در صورت مساعد بودن هوا، از آمادگی کودک خود برای حضور در فضای باز و زمین چمن اطمینان حاصل کنند که برای مثال کلاه یا عینک آفتابی، ضد آفتاب و پوشیدن کفش ورزشی را فراموش نکنند!

این معلم ورزش همچنین به آنهایی که غیرحضوری را انتخاب کرده‌اند، گفت: هر کسی چند وسیله شخصی برای استفاده در طول کلاس و در خانه داشته باشد بسیار خوب خواهد بود. وسایلی که دوست داریم فرزند شما داشته باشد یک طناب پرش، توپ تنیس و یک صندلی بادی است.

علاوه بر آن، از دانش‌آموزان غیرحضوری هم خواسته است ورزش‌هایی همچون طناب بازی، دراز نشست، شنای باستانی، پیاده روی، دوچرخه سواری و مانند آن را انجام دهند و به اطلاع وی برسانند تا اطمینان حاصل کند که دانش‌آموزان فعالیت‌های فیزیکی را دنبال می‌کنند.

کتابخانه

کتابخانه مدارس که در طول سال تحصیلی یکی از فعالیت‌های مهم دانش‌آموزان محسوب می‌شد و تعداد کتاب‌هایی که دانش‌آموز از کتابخانه می‌گرفت و پس می‌داد و لو همه آن را نخواند، اهمیت داشت. در سال تحصیلی جدید، شکل تازه‌ای به خود گرفت.

این بار، مسئول کتابخانه مدرسه کتابی را به صورت ویدئویی با نشان دادن صفحات کتاب، برای دانش‌آموزان می‌خواند و فایل آن را در صفحه تکالیف درسی قرار می‌دهد. در زنگ کتابخانه، دانش‌آموزان باید این فایل را ببینند و کتابی که برایشان خوانده می‌شود را گوش دهند. همچنین کاردستی هم به آنها آموزش داده می‌شود تا این کلاس هم اینگونه برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار