مدیر کارگروه عمران و زیر ساخت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) قزوین گفت: طرح آبرسانی روستای کنگرین دهستان دستجرد الموت غربی با تلاش جهادگران قرارگاه، شرکت آب و فاضلاب استان و اهالی روستا پس از ۴۰ سال به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۹۸۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴ 12 September 2020

آبرسانی به یک روستای قزوین پس از ۴۰ سال انجام شد

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین، مجتبی مهاجری روز شنبه با اعلام این خبر افزود: روستای کنگرین یکی از روستاهای هدف قرارگاه در دهستان دستجرد از توابع بخش الموت غربی است که پس از بازدیدهای میدانی در این روستا، آب شرب بهداشتی به عنوان اصلی‌ترین مشکل و دغدغه این روستا احصا شد و با همکاری اداره آب و فاضلاب قزوین، شورا، دهیار، بخشداری، هسته‌های جهادی و مردم روستا مرتفع گردید.

مهاجری افزود: در این طرح، بهسازی یک دهنه چشمه، احداث مخزن آب شرب بتن ۱۰۰ متر مکعبی، حفاری و لوله گذاری خط انتقال به طول هزار و ۳۰۰ متر و شبکه داخلی روستا به طول هزار و ۵۰۰ متر انجام شد تا اهالی روستا پس از ۴۰ سال به آب شرب سالم و بهداشتی در منازل خود دست پیدا کنند.

مدیر کارگروه عمران و زیر ساخت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) قزوین گفت: تا قبل از انجام این طرح، مردم روستا به صورت دستی از چشمه با طی مسافتی، آب را به منازل خود می‌بردند که این کار برای سالمندان روستا کاری طاقت فرسا بود و همچنین در ایام زمستان اهالی روستا مشقت زیادی را تحمل می‌کردند. 

مهاجری گفت: طرح‌های آب رسانی مناطق محروم جزو اولویت‌های اصلی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه است که با همکاری سه جانبه قرارگاه، دستگاه اجرایی و مردم در روستاهای محروم انجام می‌شود.

منبع:ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار