آغاز برداشت گردو؛
مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پیش بینی تولید بیش از ۸ هزار تن گردو در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷ 13 September 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، عزیز امانی مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه استان در زمینه تولید گردو رتبه ششم کشوری را داراست، اظهارکرد: پنج هزار و ۲۶۰ هکتار از باغات استان به کشت گردو اختصاص یافته است که ۴ هزار و ۳۸۶ هکتار از باغات بارور و مابقی به صورت نهال هستند.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به آغاز فصل برداشت گردو عنوان کرد: پیش بینی می‌شود امسال هشت هزار و ۳۳۳ تن گردو از سطح باغات استان برداشت شود و میزان تولید در مقایسه با سال گذشته ۱۱.۳ درصد افزایش داشته است.

امانی، میانکین عملکرد باغات گردو در هر هکتار را ۱۹۰۰ کیلوگرم محصول خشک عنوان و خاطرنشان کرد: شهرستان ارومیه وسردشت بیشترین میزان تولید گردو در استان را به خود اختصاص داده اند.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ارقام کشت شده عموما بذری و از ژنوتیپ‌های مختلف هستند در سال‌های اخیر ارقام خارجی و درختان نخبه کشت بافتی و پیوندی نیز در سطح وسیع کشت و در حال توسعه است از ارقام خارجی کشت شده می‌توان به رقم چندلر، فرنور، پدرو، فرنت و فرانکت، ارقام بومی و کاغذی اشاره کرد.

امانی اضافه کرد: مصرف گردو در تقویت حافظه، استحکام استخوان‌ها و پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی و برخی سرطان‌ها نقش بسزایی دارد.

او تاکید کرد: این استان از نظر تولید گردوی با کیفیت و مجهز بودن به تکنیک‌های جدید تولید ازجمله دستگاه‌های برداشت، تولید نهال گردوی پیوندی، سرشاخه کاری درختان و وجود کارشناسان صاحب نظر در کشور دارای جایگاه ویژه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار