مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به شروع طرح غربالگری بینایی کودکان سه تا شش ساله، بر ضرورت اجرای این طرح جهت پیشگیری از کم بینایی و نابینایی کودکان تاکید کرد.
کد خبر: ۸۹۸۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 13 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر فاطمه رضوان مدنی با اشاره به شروع هرساله طرح غربالگری بینایی کودکان از ابتدای آبان ماه، گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا این کار قدری زودتر شروع شده تا به پیک کرونا در پاییز برخورد نکنیم.

وی افزود: امسال نیز مانند هر سال غربالگری کودکان سه تا شش سال انجام شده و کودکانی که آمبلیوپی (تنبلی چشم) آنها تشخیص داده شود به سطوح تخصصی‌تر که اولین سطح آن اپتومتریست‌ها هستند ارجاع می شوند.

رضوان مدنی با اشاره به غربالگری بینایی 62 هزار و 294 کودک در استان طی سال گذشته، گفت: امسال نیز تاکنون کار غربالگری بینایی 16 هزار و 500 کودک سه تا شش ساله انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از سن سه تا شش سالگی به عنوان دوران طلایی تشخیص تنبلی چشم کودکان یاد کرد وافزود: اگر در این زمان تنبلی چشم تشخیص داده شود به راحتی می توان آن را درمان کرد، اما در سنین بالاتر درمان آن دشوارتر بوده و امکان معلولیت کم بینایی یا نابینایی کودکان در سنین بالاتر وجود خواهد داشت، بنابراین باید والدین به این مسئله توجه جدی داشته باشند.

رضوان مدنی تصریح کرد: بنابراین جهت جلوگیری از کم بینایی و نابینایی کودکان تشخیص به موقع تنبلی چشم یک امر ضروری است و در همین راستا از تمام والدین می خواهیم حتما برای بینایی سنجی کودکان خود به پایگاه های غربالگری بینایی در سطح استان مراجعه کنند.

وی یادآور شد: جهت اطمینان از غربالگری بینایی تمامی کودکان سه تا شش ساله استان، از مراکز بهداشتی هم کمک گرفته شده و لیست خانواده هایی که برای غربالگری کودکان خود مراجعه نکرده اند استخراج شده و با آنها تماس گرفته می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با تاکید بر اجرای تمامی پروتکل های بهداشتی در پایگاه های غربالگری بینایی استان، گفت: والدین و کودکان آنها باید هنگام مراجعه حتما ماسک داشته باشند و برای جلوگیری از تبادل شناسنامه، باید والدین کپی شناسنامه کودک را همراه داشته باشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار