رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی گفت: جهاد دانشگاهی از 500 نفر از متقاضیان راه اندازی کسب وکارهای خانگی ثبت نام می کند.
کد خبر: ۸۹۹۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶ 14 September 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، امین رستم زاده گفت: این طرح با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا می شود و شرایط متقاضیان ثبت‌نام در طرح، داشتن حداقل 18 سال سن، بومی بودن در استان محل ثبت‌نام، اشتغال نداشتن به صورت تمام‌وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی است.

او گفت: علاقمندان به راه اندازی کسب و کارهای خانگی می توانند با مراجعه به سایت inhb.ir نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم‌ها و اطلاعات مربوط اقدام کنند.

وی با اعلام اینکه ثبت نام تا پایان مهرماه ادامه خواهد داشت، بیان کرد: متقاضیان پس از ثبت‌نام، غربال‌گری و راستی آزمایی می‌شوند.

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: پس از پیاده‌سازی قابل قبول الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در 9 استان با ظرفیت 20 هزار نفر به صورت پایلوت طی سال‌های 1396 تا 1398، این طرح در 31 استان کشور به منظور کمک و رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور تعمیم داده می شود.

وی در خصوص فاز اول طرح الگوی نوین مشاغل خانگی اظهار کرد: فاز اول طرح با شناسایی 21 رسته شغلی و ثبت نام 6  هزار و 100 متقاضی اولیه و شناسایی چهار هزار و 500 متقاضی اصلی با موفقیت به اتمام رسید و در فاز دوم این طرح به بیش از 10 هزار 700 نفر به ساعت کارگاه‌های آموزشی و عملی و مشاوره رایگان ویژه متقاضیان مشاغل خانگی ارائه شد.

وی ادامه داد: در فاز سوم این طرح  نیز با شناسایی 25 تسهیل‌گر در رسته‌های مختلف، یک هزار و 698 نفر طی مراحل اتصال به بازار و بنگاه‌های بالا دستی، سه هزار و 638 نفر ارائه خدمات هدایت و مشاوره جهت ارتقای کمیت و کیفیت محصولات خانگی، 10 متقاضی مرحله برندسازی و استانداردسازی،  2 هزار و 457 متقاضی مرحله تنظیم برنامه های تولید و فروش را طی کرده اند.

مشاغل خانگی نقش موثری در رشد تولید و کمک به چرخه اقتصادی کشور برعهده دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار