دبیر جمعیت بانوان فرهیخته و کارشناس فرهنگی امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام، گفت: تهیه و تولید ماسک توسط خواهران و توزیع در میان خانواده‌های نیازمند از برنامه‌های ماه محرم ویژه بانوان در استان ایلام است.
کد خبر: ۹۰۰۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲ 16 September 2020

به گزارش تابناک ایلام، تشکیل جمعیت بانوان فرهیخته یکی از مجامع وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است که با هدف تلاش در جهت مشارکت فعال بانوان تاثیرگذار شکل گرفته است و یکی از برنامه‌های اصلی آن این است که حلقه انتقال برنامه‌های کلان به سطوح خرد اجتماعی باشد.

این جمعیت بر مبنای منویات مقام معظم رهبری و بر اساس وظایف ذاتی خود و طبق قوانین فرادستگاهی، برای شرکت فعال زنان در عرصه فرهنگ دینی ساز و کارهایی را طراحی و به مرحله اجرا در آورده است که شناسایی بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی و معرفی شخصیت و آثار فاخر ایشان به جامعه یکی از همین موارد است.

فعالیت در 7 کارگروه

مریم بیگ‌محمدی دبیر جمعیت بانوان فرهیخته و کارشناس فرهنگی امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: جمعیت بانوان فرهیخته دینی استان در 7 کارگروه( خانواده و تحکیم بنیان آن، تعمیق باور‌های دینی، عفاف و حجاب، اقتصاد مقاومتی، کودک و نوجوان، قرآن و خانواده قرآنی و سواد رسانه و فضای مجازی) در حال فعالیت است.

وی افزود: این جمعیت در استان دارای 50 نفر عضو ثابت است که همگی در حوزه کاری و تحصیلی خود شاخص و گرانقدر هستند، با راه‌اندازی جمعیت بانوان فرهیخته دینی در شهرستان‌های استان  با جذب پله کانی به بیش از 300 نفر رسیده است.

دبیر جمعیت بانوان فرهیخته استان، بیان داشت: تعداد زیادی از بانوان عضو جمعیت، افرادی هستند که پس از مکاتباتی که مدیرکل محترم سازمان تبلیغات با ادارات و سازمان‌ها جهت شناساندن جمعیت و همچنین دعوت از بانوان توانمند آن ادارات برای حضور در جمعیت بانوان انجام دادند، وارد جمعیت بانوان شده‌اند.

 

بیگ‌محمدی عنوان کرد: جهت هویت بخشی و معرفی هرچه بیشتر جمعیت بانوان استان کارهای زیادی انجام گرفته است، این جمعیت نهادی دینی و دارای شخصیت حقوقی مستقل بوده و به صورت مردمی فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اهداف و سیاست‌های حاکم بر این جمعیت، گفت: اهداف این جمعیت بسیار دقیق و علمی تدوین شده که از آن جمله می‌توان به احیا و بازتولید نگرش ارزشی اسلام و ارائه الگو از هویت زن مسلمان و شناسایی، رصد و اولویت دهی به آسیب‌ها و نیازهای فرهنگ دینی بانوان استان اشاره کرد.

دبیر جمعیت بانوان فرهیخته و کارشناس فرهنگی امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام، تاکید کرد: زمینه‌سازی جهت هدایت و اثربخشی بانوان فرهیخته و فعال بومی عرصه فرهنگ دینی استان و کادرسازی و توانمندسازی بانوان اثر بخش فرهنگی استان به منظور سوق دادن آن‌ها به سمت الگودهی و الگوسازی بر مبنای آموزه‌های اسلامی از دیگر اهداف این جمعیت است که برای تحقق آن تلاش می‌کنیم.

 

بیگ‌محمدی ابراز داشت: جمعیت آمادگی عضوگیری از کلیه بانوان تاثیرگذار و فعال در عرصه‌های مختلف را دارا است؛ این افراد می‌توانند با مراجعه به امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و در شهرستان‌‌های استان نیز این دفتر دارای رابط است که بانوان می‌توانند به دفاتر اداه کل تبلیغات شهرستان‌ها مراجعه کنند.

وی با تاکید به اینکه جمعیت بانوان فرهیخته نه یک حزب و نه سازمان مردم‌نهاد است، توضیح داد: این جمعیت یک شخصیت مستقل حقوقی بوده که در شأن آن سیاست‌گذاری و راهبردی در سطح ملی و استانی قرار دارد.

دبیر جمعیت بانوان فرهیخته و کارشناس فرهنگی امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام، افزود: خدا را شاکریم که این جمعیت از پشتوانه قوی مانند تایید رهبر معظم انقلاب برخوردار است تا با تجمع‌آرایی بانوان از اقشار مختلف اعم از اساتید، مبلغات، قضات، وکلا، هنرمندان، ورزشکاران، پزشکان و بانوان فعال در عرصه فرهنگ دینی و اجتماعی فعالیت کند.

تبدیل شدن به عناصر کنشگر و فعال

بیگ محمدی  با بیان این موضوع که مأموریت امور فرهنگی و تبلیغی بانوان در استان، راه‌اندازی نهضت تبلیغی زنان است، اظهار کرد: هدف از تشکیل این نهضت این است که خیل کثیری از خواهران که در فعالیت‌های مختلف تبلیغی مشغول فعالیت هستند خودشان را از سطح مخاطب به سطح فعال فرهنگی تغییر دهند و به عناصر کنش‌گر و فعال در عرصه تبلیغ تبدیل شوند.

دبیر جمعیت بانوان فرهیخته و کارشناس فرهنگی امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام، بیان داشت: بانوان و جوانان از ظرفیت‌های خوب در ترویج رفتار دینی هستند و مهمترین رویکرد ما در ایجاد نهضت تبلیغ زنان تقویت اثرگذاری افراد است و  باید از نقش بانوان با محور حضور در خانواده و اثرگذاری در اجتماع به خوبی استفاده شود تا بنیان خانواده تقویت شود و شاهد آسیب‌های اجتماعی نباشیم.

وی تصریح کرد: مهمترین رویکرد ما در عرصه بانوان مردمی کردن تبلیغ توسط خود مردم است و در این راستا تبلیغات اسلامی باید پشتیبان و سیاست گذار باشد؛ زنان مؤمن و انقلابی و متعهد ما می‌توانند مبلغ سبک زندگی اسلامی باشند و در تربیت فرزندان خود این الگو را پیاده کنند تا دیگران نیز بیاموزند و روش‌های موفق را به کار گیرند.

بیگ‌محمدی در ادامه  از برگزاری مسابقات فرهنگی متعدد در قالب فضای مجازی ویژه محرم در استان خبر داد و گفت: اجرای برنامه‌های عزاداری ماه محرم امسال را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی  و  توصیه‌های ستاد ملی کرونا  به خوبی برگزار شد.

وی گفت: تهیه و تولید ماسک توسط خواهران و توزیع در میان خانواده‌های نیازمند، ادامه‌ی طرح مواسات و کمک به خانواده‌های نیازمند، تهیه لوازم‌التحریر برای دانش آموزان نیازمند، برگزاری برنامه‌های هیات خواهر با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی و محافل خانگی با تعداد محدود افراد با دقت در حفظ سلامتی و بهداشتی فردی و عمومی از مهترین برنامه‌های ماه محرم ویژه بانوان در این استان است.

بیگ‌محمدی عنوان کرد: تقویت واحد پاسخگویی به سوالات و مشاوره دینی به‌صورت تلفنی ویژه بانوان در خصوص احکام و مسائل دینی و مشاوره خانوادگی، پاسخگویی به سوالات و مشاوره دینی در شبکه‌های اجتماعی توسط مبلغات، بررسی شبهات جدید مربوط به ماه محرم و امام حسین( ع) در شبکه‌های اجتماعی و بارگذاری ادعیه و سلسله مباحث سخنرانی در گروه‌های مختلف بانوان، برخی از برنامه‌های ویژه ماه محرم امسال در امور بانوان بود.

دبیر جمعیت بانوان فرهیخته و کارشناس فرهنگی امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام، در پایان بیان کرد: امسال بایستی شعور و عقلانیت حسینی همراه با شور و عشق حسینی در برنامه‌های  اربعین و ماه صفر کرد و جلوه بیشتری نشان دهد و اولویت همه برنامه‌ها حفظ سلامتی و عافیت عزاداران عزیز باشد./ع

 

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار