نماینده شیراز با بیان اینکه باید جلوی رشد نقدینگی گرفته شود و از سوی دیگر نقدینگی را به سمت تولید هدایت کنیم، گفت: اقدام بعدی ایجاد جهش در صادرات غیرنفتی است چرا که این کار بخشی از نیازهای ارزی ما را تامین می‌کند و تقاضا برای ارز را کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۹۰۰۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 17 September 2020

به گزارش تابناک فارس: جعفر قادری درباره علت افزایش شدید قیمت دلار، گفت: در شرایط فعلی شاهد افزایش تقاضا نسبت به عرضه در بازار ارز هستیم و با کاهش عرضه ارز و عدم تعادل در بازار، قیمت ارز افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: علاوه بر این، افزایش نقدینگی نیز باعث تورم شده است و این تورم در همه بازارها اعم از مسکن، خودرو، سکه، کالا و ارز خود را نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه ما باید نسبت به حذف دلار از مبادلاتمان اقدام کنیم، افزود: زیرساخت‌های لازم برای حذف دلار از مبادلات تجاری کشورمان وجود دارد و این مسئله باعث کاهش وابستگی ایران به دلار می‌شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دلیلی ندارد که ما در مبادلات تجاری خود از دلار استفاده کنیم و باید این مسئله مهم را مورد توجه قرار داد که کشورهایی چون روسیه و چین این ظرفیت را دارند که حتی در سوئیفت جایگزین کشورهای غربی شوند.

قادری تصریح کرد: ما باید برای مصون‌سازی کشور از فشار تحریم‌ها و آثار و پیامدهای آن، اقدامات لازم را انجام دهیم و نمایندگان مجلس هم به دنبال تشکیل کمیسیون ویژه‌ای در این زمینه هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار