خبرگان بانکی استان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی معرفی شدند.
کد خبر: ۹۰۰۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳ 17 September 2020

به گزارش تابناک اذربایجان غربی، نادر صادقی صبح امروز بیست‌وهفتم شهریور ماه در جلسه معرفی خبرگان بانکی استان، اظهار داشت: طبق آیین‌نامه بایستی مواردی که توسط این هیات خبرگان بانکی مطرح می‌شود اجرایی گردد.

وی با تأکید بر تقویت بنیه این هیئت، گفت: بحث قضاوت بسیار پیچیده و حساس است از این رو انتظار می‌رود حساسیت بیشتری در بحث داوری مشکلات و مسائل به کار گرفته شود.

صادقی تصریح کرد: انتظار می‌رود تا این هیات بیشتر مدافع حقوق عموم باشند.

محمدباقر دیهیم، علی نوروزی، حسین قاسمی و لطیف عباسی ۴ تن از اعضای اصلی و حاتمی عضو علی‌البدل خبرگان بانکی و اقتصادی آذربایجان غربی هستند که به صورت مستقیم زیر نظر بانک مرکزی فعالیت می‌کنند.

طبق دستورالعمل بانک مرکزی این هیئت مؤظف است دلایل و مستندات بانک‌ها برای استنکاف از پرداخت تسهیلات مورد نظر کارگروه تسهیل را بررسی و درباره آن اظهار نظر کند.

همچنین هیئت می‌بایست نسبت به بررسی و اعلام نظر در خصوص پرونده‌های تسهیلاتی و مطالباتی که از سوی کارگروه تسهیل استانی به بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات و استمهال مطالبات ارجاع می‌شود اهتمام بورزند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی کلیه بانک‌ها و موسسات اعتباری مؤظف به همکاری با هیئت خبرگان بانکی و اقتصادی استان هستند و در صورتی که بانک از رأی هیئت تبعیت نکند و نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نکند دبیرخانه هیئت مؤظف است مراتب را ظرف مدت یک هفته جهت طرح موضوع در هیئت انتظامی بانک‌ها اعلام کنند تا طبق مقررات اقدام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار