ترامپ با کمک رسانه‌های فیک و برخی از مقامات خود، درصدد است ایران، روسیه و چین را در دخالت در انتخابات پیش روی آمریکا محکوم کند.
کد خبر: ۹۰۰۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲ 19 September 2020

به گزارش تابناک سمنان فاطمه زهرا نصراللهی، شرکت مایکروسافت پنجشنبه بیستم شهریور مدعی شد، هکر‌های روسیه، چین و ایران تلاش کرده‌اند تا افراد و سازمان‌های درگیر در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را هک کنند، اما این اولین بار نیست که چنین اظهاراتی مطرح می‌شود، پیش از این هم برخی از مقامات و رسانه‌های خارجی مدعی شدند که روسیه، چین و ایران سعی دارند در انتخابات واشنگتن دخالت کنند، البته کار دشمن، دشمنی است و انتظار دیگری از رسانه های فیک  و مقامات آمریکایی نمی‌رود.

ترامپ با متهم کردن تهران، مسکو و پکن به دنبال چیست؟/ توهم آمریکایی!

در حالی که وضعیت محبوبیت ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رو به وخامت می‌رود، «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی آمریکا چهاردهم شهریور در کنفرانس خبری چین، روسیه و ایران را به برنامه‌ریزی برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم کرد و به آن‌ها هشدار داد. وی در عین حال مدعی شد که در میان کشور‌هایی که به دنبال مداخله در انتخابات آمریکا هستند، چین بزرگترین برنامه را دارد.

مشاور امنیت ملی آمریکا تنها کسی نبود که چنین ادعایی را مطرح کرد، ویلیام اوانینا رئیس مرکز ضدجاسوسی و امنیت ملی آمریکا هم اخیرا مدعی شده است که مسکو، پکن و تهران به دنبال، دخالت و اثرگذاری بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری واشنگتن هستند.

علاوه بر این‌ها، پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا هم مدعی مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال آمریکا شد و گفت که «مطمئنم کشور‌های مختلفی تلاش خواهند کرد تأثیراتی بر روی انتخابات ما داشته باشند و این مسئله جدیدی نیست، مردم آمریکا مطمئن باشند که دولت آمریکا با هرگونه مداخله از سوی چین، ایران، روسیه و کره شمالی و حتی بازیگران غیردولتی مقابله خواهد کرد».

دخالت ایران، روسیه و چین در انتخابات واشنگتن؛ توهم آمریکایی

همچنین میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در سنای آمریکا هم با صدور بیانیه درباره دخالت‌های روسیه در انتخابات آمریکا مدعی شد که ایران، چین، روسیه و دیگر بازیکنان خارجی می‌خواهند به سیاست‌های ما نفوذ، در انتخابات ما دخالت و ترس و اختلاف را در میان آمریکایی‌ها پراکنده کنند.

در کنار مقامات آمریکایی که نام آنها را در بالا ذکر کردیم دیگر افراد، مقامات و رسانه های فیکی هم بودند که با استناد به چنین اظهاراتی سعی کردند ایران و روسیه و چین را به دخالت در انتخابات واشنگتن متهم کنند. انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا قرار است ماه نوامبر (اوایل آبان) برگزار شود.

موضوعی که در اینجا به خوبی نمایان است، ترس و نگرانی ترامپ رئیس جمهور آمریکاست که البته در کنار او هستند افراد و رسانه هایی که سعی می کنند موضوع را از آنچه که هست بزرگ تر جلو دهند، اما این حجم از نگرانی ترامپ از کجا ریشه می‌گیرد؟ چرا کشورهای دیگر را متهم به دخالت می کند در حالی که روسیه، چین و ایران بارها چنین اظهاراتی را رد کرده‌اند؟

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت که اخیرا یک سری اتهام زنی‌هایی از سوی مقامات و رسانه‌های معاد علیه ایران، روسیه و چین آغاز شده است که البته مقامات هر سه کشور آن را رد کردند و واکنش نشان دادند، اما اخیرا شرکت‌های مخابراتی و ارتباطاتی جهان  تحت تاثیر لابی صهیونیستی شایعاتی را علیه تهران، پکن و مسکو مطرح کردند.

دخالت ایران، روسیه و چین در انتخابات واشنگتن؛ توهم آمریکایی

او در ادامه می‌گوید که به نظر می‌رسد این شایعات کاملا هدفمند است و باتوجه به اینکه احتمال شکست ترامپ در انتخابات آینده آمریکا وجود دارد، او سعی دارد که  با بهانه‌ای انتخابات آمریکا را دچار چالش کند، در واقع ترامپ درصدد است که در صورت موفق نشدن در انتخابات ریاست جمهوری واشنگتن، نتایج آن را قبول نکند، بنابراین اکنون به ایران، روسیه و چین اتهام می‌زند تا بتواند نتایج انتخابات را به هم بریزد، در نتیجه می‌توان گفت که این شایعات با هدف تحت تاثیر قرار دادن انتخابات آمریکاست.

 مایکروسافت  لباس فیک نیوز ها را به تن کرد!

همانطور که ابتدا گفته شد، شرکت مایکروسافت در ادعایی عنوان کرده، هکر‌هایی مرتبط با روسیه، چین و ایران در تلاش هستند تا از افراد و گروه‌های درگیر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۲۰ جاسوسی کنند. این شرکت مدعی شده است که هکر‌های روسی که در مبارزات انتخاباتی دموکرات‌ها در سال ۲۰۱۶ دخالت داشتند بار دیگر درگیر شده‌اند. در همین باره «تام برت» معاون مایکروسافت ادعا کرده است که هکر‌های مورد حمایت حکومت ایران بین ماه‌های مه و ژوئن تلاش‌های بی‌نتیجه‌ای برای حملات سایبری به حساب‌های کارزار ستاد انتخابات دونالد ترامپ و مقام‌های دولتی داشتند.

شرکت مایکروسافت می‌گوید که هکر‌هایی مرتبط با روسیه، چین و ایران تلاش برای نفوذ به حساب‌های افراد و گروه‌های فعال در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تشدید کرده‌اند. این در حالی است که سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گزارش شرکت مایکروسافت مبنی بر تلاش هکر‌های مرتبط با روسیه، چین و ایران برای تاثیرگذاری بر انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا را رد کرد و گفت که برای تهران فرقی نمی‌کند چه کسی در کاخ سفید باشد.

در ادامه سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به CNN گفت که ایالات متحده که دهه‌ها در انتخابات کشور‌های دیگر از جمله ایران دخالت کرده، با کودتا دولت منتخب مردم ایران دکتر مصدق را سرنگون کرده و کارزار فعال ضداطلاعاتی علیه دیگر کشور‌ها را رهبری می‌کند، در مقامی نیست که چنین ادعای مضحکی بکند.

او همچنین تاکید کرد: همانگونه که بار‌ها گفته ایم برای تهران، اهمیتی ندارد چه شخصی در کاخ سفید ریاست می‌کند. آنچه مهم است پایبندی واشنگتن به حقوق، قواعد و نرم‌های بین‌المللی و دست برداشتن از دخالت در کشور‌های دیگر و عمل به تعهدات خود است.

دخالت ایران، روسیه و چین در انتخابات واشنگتن؛ توهم آمریکایی

در ادامه روسیه و چین هم واکنش نشان دادند؛ به گفته «وانگ ئی» وزیر خارجه چین، دولت پکن هرگز به دنبال مداخله در روند انتخاباتی آمریکا نبوده حال آنکه «سرگئی لاوروف» همتای روس نیز ادعای واشنگتن را بی‌اساس عنوان کرد. همزمان، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین می‌گوید روسیه دخالت نکرده، نمی‌کند و قصدی هم برای انجام آن در آینده ندارد. «ژائو لیجیانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین با رد اتهام‌های مایکروسافت یادآوری کرد که بزرگترین امپراطوری هکر‌ها در اختیار آمریکاست.

علاوه بر این سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، در نشست خبری با وانگ یی، همتای چینی خود، ادعای آمریکا درباره مداخله مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را «بی‌اساس» خواند. لاوروف به شوخی گفت که اغلب از سیاستمداران آمریکایی می‌پرسند که چه کشور‌هایی بیش از همه در انتخابات کشورشان مداخله می‌کند و آن‌ها هم جواب می‌دهند «روسیه، چین یا ایران». طبق برآورد مقام‌های آمریکایی، تاکنون چین در رقابت برای مداخله در انتخابات آمریکا از همه جلوتر است و رتبه دوم به روسیه می‌رسد، البته که از بابت دوم شدن متأسف هستیم. روسیه به اینکه (در همه چیز) اول باشد؛ عادت دارد!

ادعای مایکرو سافت از کجا نشأت می‌گیرد؟

هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل می‌گوید که لابی صهیونیستی حامی اصلی شرکت مایکرو سافت است و از آنجایی که این رژیم در تلاش است بار دیگر ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود، چنین موضوعاتی را مطرح کرده است.

دخالت ایران، روسیه و چین در انتخابات واشنگتن؛ توهم آمریکایی

او در ادامه می‌گوید: اکنون گزارش‌ها و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که جو بایدن رقیب دموکرات ترامپ جلوتر از وی است و محبوبیت بیشتری دارد، لذا پیش‌بینی‌ها این است که انتخابات به نفع جو بایدن باشد، به همین دلیل ترامپ با کمک رسانه های فیک و برخی از مقامات خود، به انتشار شایعه‌ها کمک می‌کند، لذا این شایعه سازی صرفا برای آماده سازی افکار عمومی است.

کارشناس مسائل بین الملل تاکید می‌کند: ایران، روسیه و چین در انتخابات آمریکا دخالت می‌کنند تا ترامپ بتواند ذهنیت مردم را آماده کند و نتایج انتخابات را قبول نکند و رد کند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار