مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی از ثبت ملی چهار یادمان شهدای استان در فهرست آثار ملی واجد ارزش تاریخی و فرهنگی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷ 22 September 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، جلیل جباری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی با اشاره به مصوبات کمیته شورای ملی بررسی پرونده‌های آثار فرهنگی که در سالن فجر وزارت‌ خانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، گفت:در این جلسه پنج پرونده یادمان‌های سرزمینی دفاع مقدس آذربایجان‌غربی که با همکاری دبیرخانه ستاد راهیان نور کشور تهیه شده بود مورد بررسی قرار گرفته و چهار مورد از آن‌ها به تایید اعضای کمیته رسید.

جباری افزود:یادمان شهدای تمرچین در پیرانشهر که محل اجرای عملیات‌های کربلای ۲ و ۷ و والفجر ۲ و محل شهادت سردار رشید اسلام محمود کاوه فرمانده تیپ ویژه شهدا، یادمان شهید مهدی زین‌الدین در سردشت، یادمان شهدای دارلک در سه‌راهی ارومیه_مهاباد_میاندوآب و یادمان شهدای بلفت سردشت به عنوان محل اجرای عملیات نصر ۷ از جمله یادمان‌های ثبت ملی شده هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد:همچنین پرونده ثبت یادمان شهید بروجردی که در سه‌راهی نقده بخش محمدیار واقع شده است نیز مقرر شد با بررسی‌ها و اصلاح، مجددا در جلسات مطرح تا ثبت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار