کد خبر: ۹۰۴۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹ 29 September 2020

 

۵۰ درصد بیماران کرونایی بستری در گیلان سالمندان هستند

ایسنا/گیلان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هم ‌اکنون حدود ۵۰ درصد از بستری‌های کرونا در استان بالای ۶۰ سال هستند ادامه داد: سالمندان سه تا چهار برابر بیشتر از سایر افراد در معرض خطر هستند.

دکتر آبتین حیدرزاده امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که بمناسبت روز سالمند در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد با اشاره به درپیش بودن هفته ملی سالمند اظهار کرد:«۷- ۱۳ » مهرماه بمناسبت هفته ملی سالمند نامگذاری شده است.

وی شعار ملی هفته سالمند را «کرونا، فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان» عنوان و تصریح کرد: رسانه ها در آگاهی بخشی، مطالبه گری فرهنگ و گفتمان سازی برای سلامت سالمندان نقش ویژه ای دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه متاسفانه تعدادی زیادی از سالمندان را در دوران شیوع کرونا در اسفندماه گذشته از دست دادیم گفت: ۱۷ درصد مبتلایان به کرونا در گیلان در اسفندماه سال گذشته افراد بین ۵۰ تا ۶۰ سال بودند.

حیدرزاده با بیان اینکه هم ‌اکنون حدود ۵۰ درصد از بستری‌های کرونا در استان بالای ۶۰ سال هستند ادامه داد: سالمندان سه تا چهار برابر بیشتر از سایر افراد در معرض خطر هستند.

حیدرزاده با تاکید بر اینکه بخش بزرگی از جامعه نسبت به حقوق سالمندان ناآگاه هستند گفت: در سالمندان نیز این ناآگاهی وجود دارد و از آنجایی که گیلان استانی سالمند است می طلبد رسانه ها در آگاهی بخشی به سالمندان کمک حال باشند.

وی با تاکید بر نقش رسانه ها در آگاهی بخش به افراد جامعه یادآور شد: رسانه می تواند صدای سالمندان و مطالبه گر نیازمندی های این قشر باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه رسانه ها می توانند فضای مناسبی برای ایجاد گفتمان و تکریم سالمندان باشند اظهار کرد: سالمندان ماشین های مکانیکی نیستندکه با گذر سن و پیرشدن از کار بیفتند، بلکه سالمندان سرمایه های هستند که باید از وجودشان در عرصه های مختلف بهره گرفت.

حیدرزاده از توزیع واکسن آنفلوآنزا در سرای سالمندان و معلولان از فردا خبر داد و گفت: سالمندانی که دچار بیماری زمینه‌ای، بیماری قلبی و عروقی پیشرفته، بیماری‌های ریوی و دیابت هستند بهتر است که واکسینه شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار