استاندار کرمانشاه در جلسه ویژه ستاد بحران استان كه به منظور بررسی گزارش بازدید از روستاهای سیل زده زده شهرستان هرسین تشکیل شد؛ اظهار داشت: از همه مدیران و مسوولینی که امروز با همراهی شورای شهر و‌ روستاها و دهیاری ها در بین مردم حضور یافتند؛ تشکر می کنم و این جلسه به صورت ویژه با حضور نماینده هرسین در مجلس شورای اسلامی و برای حل مشکلات مردم تشکیل شده است.
کد خبر: ۹۰۵۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰ 03 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه "هوشنگ بازوند" در اين جلسه گفت: برای خانه های روستایی آسیب دیده، بر اساس گزارش بنیاد مسکن ۸۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و تسهیلات قرض الحسنه در نظر گرفته شده و به سایر واحدهایی نیز که نیاز به بازسازی داشته باشند، کمک خواهد شد.

بازوند ادامه داد: با توجه به مشکلات ایجاد شده برای مردم از جمله تلفات دام، ما مدیران وظیفه داریم سنگ صبور مردم باشیم و در بازدید امروز از روستای کهریز نیز مشاهده شد بعضی از خانواده ها تمام زندگی‌شان را از دست داده‌اند و نیازمند کمک های معیشتی و تسهیلات ویژه هستند.

استاندار كرمانشاه خطاب به مردم سيل زده گفت: مطمئن باشید ما مانند همه بحران ها در کنار مردم هستیم و همه کمک می کنیم که مشکلات سریعتر حل شود.

مقام عالي استان تصريح كرد: برآوردهای خسارت و تلفات دام توسط دامپزشکی سریعاً جمع بندی و گزارش می شود و‌ نسبت به پرداخت خسارت ها نیز اقدام خواهد شد.

وي تاكيد كرد: با توجه به بازدیدی که از برخی محله های آسیب دیده شهر هرسین داشتیم، همه دستگاه های خدمات‌رسان را موظف کردیم برای پاکسازی و گل روبی خیابانها به شهرداری کمک کنند، اعتبار ویژه نیز در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.

نماينده عالي دولت در استان گفت: در امداد رسانی و کمک به مردم حتماً پروتکل های بهداشتی رعایت شود و این سیل سبب گسترش و شیوع کرونا و‌به خطر افتادن جان مردم نشود لذا 10هزار ماسک بین روستاها به صورت رایگان سریعاً توزیع می شود که مشکلی برای سلامت مردم ایجاد نشود.

وي با بيان اينكه موضوع آب شرب و سایر تاسیسات روستاها با حضور میدانی مدیران در اولویت قرار می‌گیرد، افزود: با ارزیابی دفتر روستایی و کمک ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کمک های معیشتی و اثاثیه منزل در اختیار خانوارهای آسیب دیده قرار می گیرد.

استاندار كرمانشاه با بيان اينكه جاده های روستایی و معابر بايد سریعا ترمیم و مشکلات برای تردد مردم حل شود، اظهار داشت: شرکت پشتیبانی دام بايد مشکلات سایر دامداران را پیگیری و رفع کند و خانه های آسیب دیده شهرهرسین نیز در ارزیابی مدنظرقرار گیرد.

در این جلسه نماینده مردم هرسین، کنگاور و صحنه در مجلس فرماندار، شورای روستاها، شهردار و شورای هرسین و دهیاران و مدیران دستگاه های اجرایی حضور داشتند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار