فرمانده انتظامي استان از شناسايي و دستگيري دو كلاهبرداري كه با وعده ارائه تسهيلات كم بهره بانكي در حدود ۲۵ ميليارد ريال از ۶ شهروند اراكي كلاهبرداري كرده بودند، خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱ 03 October 2020



به گزارش تابناک مرکزی،سردار "حسن مفخمي شهرستاني" در اين باره گفت: با اعلام گزارش هايي در خصوص كلاهبرداري ميلياردي از چند شهروند اراكي بررسي تخصصي موضوع به تيمي از كارآگاهان اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي استان ارجاع شد.
وي افزود: در تحقيقات انجام شده از شاكيان اين پرونده مشخص شد كه دو نفر با ظاهري موجه به محل كار آنها مراجعه كرده و با معرفي خود به عنوان افرادي ذي نفوذ در دستگاه هاي دولتي، وعده تسهيل در روند رسيدگي به پرونده هاي وام و كم كردن هزينه هاي جانبي آن را به آنان پيشنهاد مي دهند.
اين مقام ارشد انتظامي ادامه داد: بعد از آنكه اين افراد، اطمينان شاكيان اين پرونده را جلب مي كنند، به بهانه هاي مختلف مبالغي بالا وجه نقد از آنان كلاهبرداري كرده و بعد از مدتي متواري مي شوند.
سردار مفخمي شهرستاني یادآورشد: با آغاز تحقيقات تخصصي كارآگاهان پليس، اطلاعاتي از دو متهم اين پرونده به دست آمده و هر دو نفر طي دو عمليات جداگانه دستگير و يگان انتظامي دلالت شدند.
فرمانده انتظامي استان مركزي افزود:‌ در بازجويي هاي پليس،‌ متهمان پرونده به جرم خود اعتراف كردند و پرونده تشكيل با تكميل تحقيقات براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي ارسال شد.
اين مقام ارشد انتظامي سهل انگاري مالباختگان، اعتماد به ظاهر موجه افراد و طمع ورزي افراد را از مهم ترين علت هاي بروز اين گونه كلاهبرداري ها اعلام كرد و گفت: شهروندان در صورت مشاهده اين گونه موضوعات، قبل از هر گونه اقدام نسبت به بررسي حداقلي سوابق افراد اقدام كنند و در صورت مشاهده موارد مشكوك موضوع را براي بررسي تخصصي از طريق تلفن ۱۱۰ به پليس گزارش كنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار