کد خبر: ۹۰۶۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۷ 06 October 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نقل از فارس ، طیبه‌سادات سعادتی‌نیک؛ طی گزارشی نوشت : اگر چه در حوزه گازرسانی و برق دولت توجه ویژه به روستاها داشته و کمتر روستایی از نعمت این خدمات محروم مانده است اما شعار تأمین زیرساخت‌های ارتباطات در روستاها برای دسترسی به اینترنت هنوز رنگ عملی به خود نگرفته است و چه بسا روستاهایی که در نزدیکی شهر دهدشت مرکز شهرستان 130 هزار نفری حتی از آنتن دهی تلفن همراه هم محروم هستند.

در شرایطی که بحران کرونا امکان تحرک برای فعالیت آموزشی را از دانش آموزان و معلمان گرفته است اینترنت در روستاهای کهگیلویه از لیست خدمات حذف شده است.

 

گویا تلفن همراه و اینترنت در عصر ارتباطات و فن آوری اطلاعات از ملزومات نیست و تنها دستاورد اپراتورهای تلفن همراه مشترکی است که هیچ وقت در دسترس نمی باشد

تلفن همراه فاقد پوشش و در برخی نقاط دارای آنتن دهی ضعیف و عدم پوشش اینترنتی در روستاها از معضلاتی است که بارها رسانه‌ای هم شد اما گوش هیچ مسؤولی بدهکار مطالبه مردم نبوده است.

محرومیت از اینترنت در روزهایی که شیوع کرونا زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده و لازم است بسیاری از کارها از طریق اینرنت انجام شود تا مراجعه حضوری کمتر شود اما در دسترس نبودن این مهم داد جوانان و به ویژه دانشجویان روستای گردشگری کمردوغ را درآورده است.

 

یک جوان دانشجو به فارس گفت: این روستا در 12 کیلومتری قلعه‌رئیسی با وجود مکان تفریحی و سیاحتی آبشار زیبا در حالی از پوشش اینترنت و تلفن همراه محروم است که علاوه بر گردشگران 50 خانوار با جمعیت 260 نفر را در خود جای داده است.

جلال بابک ادامه داد: با توجه به اوج گیری ویروس کرونا و مجازی شدن تمام کلاس‌ها متاسفانه دانش آموزان و دانشجویان مجبورند برای دسترسی به اینترنت هزینه هنگفت مالی و همچنین مخاطرات جاده رسیدن به قلعه‌رئیسی برای انجام کارهای اینترنتی را تحمل کنند.

 

خوش رفتار از دیگر جوانان روستا با اشاره به اینکه سال‌های گذشته دکل اینترنت برای روستا نصب شده بود، گفت: این دکل با مشکل جزئی که به وجود آمد قطع شده و همه دانش آموزان و دانشجوها را سردرگم کرده است.

وی گفت: به نمایندگی از قشر دانش آموز و دانشجوی ساکن کمردوغ از خبرگزاری فارس انتظار دارم صدای ما را به گوش مسؤولان برسانند و برای رفع این معضل چاره‌ای اندیشیده شود.

سعید پالار در این خصوص به خبرنگار فارس گفت:روستای گردشگری کمردوغ که در مرکز روستاهای آبله،کوه میشی،کوه پنبه،کوه مسی، بادره و ... قرار دارد و محور آموزشی این روستاها برای تحصیل  دانش آموزان در دوره‌های راهنمایی و ابتدائی است از پوشش اینترنت محروم است.

دهیار روستای کمردوغ تصریح کرد: 100 دانشجوی مشغول به تحصیل در مراکز دانشگاهی ساکن این روستا هستند اما از امکانات آموزش مجازی برخوردار نیستند و شاد آنها را غمگین کرده است.

وی با بیان اینکه روستای امامزاده سید محمود بیسیدون که مرکز تحصیل دوره‌های متوسطه دوم است و همچنین روستاهای اطراف نیز با چنین مشکلی روبرو هستند، ادامه داد: روستای کمردوغ به عنوان یک روستای گردشگری علاوه بر نداشتن اینترنت از حداقل امکانات از جمله آب شرب،جاده مناسب و گازرسانی بی‌بهره است.

یک معلم ساکن کمردوغ گفت: بارها مشکل اینترنت را از رسانه صدا و سیما و سایت‌های محلی انعکاس دادیم اما هیچ اقدامی برای رفع مشکل انجام نگرفت.

وی اضافه کرد: برای پیگیری مطالبه مردم دست به دامان آقای نجات نیا مشاور وزیر ارتباطات شدیم اما جوابی نشنیدیم.

 

حمید خشامن در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه تدبیر مخابرات برای تأمین زیرساخت‌های اینترنت در روستاها جهت استفاده از آموزش مجازی چیست اظهار داشت: در شرایط تحریم و ارزی امکانات و اعتبار کافی برای تغییر تکنلوژی در روستاها وجود ندارد.

رئیس اداره مخابرات کهگیلویه گفت: با توجه به راه‌اندازی شبکه شاد و مجازی شدن آموزش دانشجویان همه خواستار ارتقای نسل اینترنت و برخورداری از اینترنت پرسرعت هستند اما توقعات متناسب با امکانات موجود نیست.

وی با اشاره به نصب دکل در روستاهای امامزاده محمود، کوه سیاه و پی‌انجیر گفت: اینترنت روستای کمردوغ از یکی از این دکل‌ها تأمین می‌شود و نسل 2 است.

خشامن تصریح کرد: اگر مشکل این روستا قطع اینترنت است فردا پیگیری و نسبت به رفع آن اقدام خواهد شد اما در صورتی که خواستار ارتقای اینترنت از نسل 2 به3G و 4G هستند در حال حاضر امکانپذیر نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار