به مناسبت روز روستا، طرح‌های صندوق کارآفرینی امید به طور یکپارچه افتتاح شد. در این مراسم، نوراله زاده مدیرعامل صندوق در اردبیل و در محل روستای سو‌ها حضور پیدا کرد و به طور نمادین طرح‌های مختلفی را در سراسر کشور افتتاح کرد.
کد خبر: ۹۰۶۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶ 06 October 2020
 
 
تجلیل رئیس جمهور از اقدامات صندوق در روز روستا
 
به مناسبت روز روستا، طرح‌های صندوق کارآفرینی امید به طور یکپارچه افتتاح شد. در این مراسم، نوراله زاده مدیرعامل صندوق در اردبیل و در محل روستای سو‌ها حضور پیدا کرد و به طور نمادین طرح‌های مختلفی را در سراسر کشور افتتاح کرد.

به گزارش تابناک همدان؛ نوراله زاده در ارتباط مستقیم با ریاست جمهوری، طرح‌های مورد حمایت صندوق را طی سال‌های اخیر تشریح کرد و گفت: در سال‌های ۹۷ و ۹۸ بیش از ۳۷۷۰۰ طرح را مورد حمایت قرار داده و مجموعا ۲۴۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده ایم.

در ادامه این برنامه دکتر روحانی از فعالیت‌های صندوق تجلیل و اظهار امیدواری کرد که حمایت‌های صندوق منجر به اصلاح الگوی تولید در روستا‌ها بشود.

نوراله زاده افزود تعداد روستا‌های بدون بیکار تا پایان سال به ۵۰۰ روستا خواهد رسید. وی افزود: صندوق در سال‌های اخیر «صندوق‌های خرد محلی» را در کشور راه اندازی کرده و تعداد این صندوق‌ها تا انتهای سال به ۵۰۰۰ صندوق خواهد رسید.

اردبیل
طرح کشت گیاهان دارویی در روستای سو‌ها از توابع نمین در استان اردبیل از جمله افتتاح‌های روز روستا بود. این روستا با ۲۰۰۰ نفر جمعیت که ساکنان آن اغلب به کشاورزی و دامداری مشغولند، پتانسیل تبدیل شدن به روستای بدون بیکار را دارد. با توجه به فلورگیاهان منطقه، کاشت و برداشت گیاهان دارویی امری عادی است و پیشتر این فعالیت به طور سنتی و دستی انجام می‌شد. همکاران صندوق کارآفرینی امید در استان اردبیل پس از بررسی منابع آبی و اقلیم محلی، روستای سو‌ها را برای انجام یکی از طرح‌های استراتژیک صندوق مناسب تشخیص دادند. 

ایلام
باغله علیا روستایی از توابع چرداول است که ساکنان آن اغلب مشاغل سنتی (کشاورزی و دامپروری) دارند. با توجه به نیاز روستا به ایجاد مشاغل سنتی، امید می‌رود با احداث کارخانه‌ها، برای نسل جدید شغل ایجاد شود و جوانان در روستا بمانند.

صندوق کارآفرینی امید پیشتر در این روستا تسهیلات خرد پرداخت کرده و این نخستین طرحی است که با سرمایه میلیاردی به بهره‌برداری خواهد رسید.

آذربایجان غربی
طرح یک روستا یک محصول در روستای کندال با قالیبافی به بهره برداری رسید. روستای کندال از توابع شوط دارای ۴۲۰ خانوار است که اغلب به دامداری و قالیبافی مشغولند. با هماهنگی‌های انجام شده با اتحادیه فرش شهرستان، ۲۲ نفر به عنوان پایلوت در زمینه قالبافی معرفی شدند و تسهیلاتی معادل ۵ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است.

چهارمحال و بختیاری
روستای کتک علیا با ۲۰۰ نفر جمعیت از توابع بروجن است که اغلب ساکنان آن کشاورز یا دامدار هستند. با توجه به پتانسیل‌های بالای منطقه از نظر گردشگری و مجاورت تالاب گندمان و قرار گرفتن در طبیعت بکر استان، این طرح بومگردی که زمینه اشتغال ۳ نفر را فراهم کرده است، با تسهیلاتی معادل یک میلیارد ریال افتتاح شد.

فارس
روستای قنات از توابع کوار جمعیتی معادل ۸۰۳ نفر دارد و ساکنان آن اغلب دامدار و کشاورز هستند. این روستا پتانسیل‌های فراوانی برای کشاورزی دارد، برای مثال برخورداری از منابع آبی رودخانه قره آقاج که این روستا را به منطقه‌ای مهم برای تولید محصولات باغی، زراعی و صیفی از جمله گندم، جو، ذرت، هندوانه، انگور، گوجه فرنگی، هلو و انجیر تبدیل کرده است.

طرح روستای بدون بیکار در این روستا با پرداخت وام‌های خرد آغاز شده است، به این ترتیب که پس از بررسی ظرفیت منطقه و کسب و کارها، با تشکیل ۲۲ صندوق خرد محلی و پرداخت ۱۱۰۰۰ میلیون ریال تسهیلات، برای ۶۶ نفر شغل ایجاد شده است.

کرمان
طرح روستای بدون بیکار خبر از توابع بافت از جمله مهمترین طرح‌هایی بود که در آستانه روز روستا به بهره برداری رسید. این روستا با آب و هوای مساعد، خاک حاصلخیز، پوشش گیاهی مناسب و برخورداری از سفره‌های آب زیرزمینی و رودخانه‌های دایمی می‌تواند مقصد خوبی برای گردشگران جنوب شرق کشور باشد.

پارک ملی خبر در مجاورت روستا از سال ۱۳۵۰ به عنوان منطقه حفاظت شده ثبت شده و در سال ۱۳۷۸ به پارک ملی تغییر نام داده است و از جمله مزایای اقامتگاه‌های بومگردی روستا محسوب می‌شود. 

برای راه اندازی کسب و کار‌هایی در رسته کشاورزی، خدمات، صنعت و بومگردی جمعا ۱۷۳ فقره تسهیلات به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است. تاکنون بیش از نیمی از این مقدار تسهیلات پرداخت شده که زمینه اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر را فراهم کرده است.

کرمانشاه
اقامتگاه آقای زارعی در مساحتی حدود ۳۰۰۰ متر مربع با زیربنای ۳۰۰ متر افتتاح شده و می‌تواند پذیرای ۵۰ میهمان باشد.

روستای چقاخزان از توابع بخش کوزران منطقه سنجابی شهرستان کرمانشاه است که ۳۲۰ نفر جمعیت دارد. در این روستا پیروان ادیان و مذاهب مختلف با صلح ودوستی در کنار هم زندگی می‌کنند و به جز طبیعت زیبای منطقه، از این نظر هم مقصد خوبی برای گردشگران است. روستای چقاخزان دارای تالاب، تپه ۷۰۰۰ ساله و باغات میوه است و از آنجا که در مسیر شهرستان‌های دالاهو، سرپل ذهاب و گیلانغرب است، به خودی خود پذیرای مسافرانی است که به این مناطق سفر می‌کنند. با توجه به فرهنگ غنی و مهمانپذیر هموطنان کرد، می‌توان پیش بینی کرد این مهمانپذیر از رونق بسیاری برخوردار باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار