معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در چرداول :
احمد کرمی ساخت سد چناره را بعنوان یکی از مطالبات عمومی استان ایلام دانست و افزود: پس از سال ها این طرح با پیگیری های استاندار ایلام؛  نمایندگان فعلی وقبلی مردم در مجلس شورای اسلامی  با اختصاص اعتبار ملی قطعا تا دهه فجر کلنگ ساخت آن به زمین زده خواهد شد که تحولی عظیم در استان بوجود خواهد آورد.
کد خبر: ۹۰۶۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶ 06 October 2020
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام ساخت سد چناره را بعنوان یکی از مطالبات عمومی استان ایلام دانست و افزود: پس از سال ها این طرح با پیگیری های استاندار ایلام؛  نمایندگان فعلی وقبلی مردم در مجلس شورای اسلامی  با اختصاص اعتبار ملی قطعا تا دهه فجر کلنگ ساخت آن به زمین زده خواهد شد که تحولی عظیم در استان بوجود خواهد آورد.
به گزارش تابناک ایلام : احمد  کرمی امروز  در جلسه شورای اداری شهرستان چرداول  ضمن  تبریک روز روستا  به روستائیان و عشایر  سختکوش استان افزود: توازن در خدمت رسانی و رسیدگی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته شعار اصلی دولت و نظام جمهوری اسلامی بوده که علیرغم مشکلات اقتصادی و محدودیت های مالی خدمات ارزشمند و بزرگی در این حوزه صورت گرفته که تغییرات خوبی در سطح مناطق روستایی و شهرهای کوچک به وقوع پیوسته است.
وی اضافه کرد: در دولت دوم تدبیر و امید در استان ایلام بیش از ۴هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به توسعه روستاها در  تمام زمینه های عمرانی،  خدماتی،  توسعه زیرساخت ها وطرح های هادی هزینه شده و بیش از ۳۲۰میلیارد تومان نیز  در قالب تسهیلات اشتغالزایی  به روستائیان پرداخت گردیده که بیانگر نگاه ویژه دولت به مناطق محروم است.
کرمی در ادامه بیان داشت:  ویروس کرونا باعث دردسر و سختی های زیادی در انجام کارها برای مردم شده  و علیرغم  محدودیت های زیاد  همه پای کار  و در حال انجام کارهای جهادی و انقلابی  هستتد.
وی یادآور شد:  تحریم های ظالمانه، عدم فروش نفت و عدم تحقق کمتر اخذ مالیات ها بواسطه شرایط اقتصادی بعنوان منابع  اعتبارات کشور شرایط ویژه ای را برای نظام ایجاد کرده  و بر همین اساس باید نگاه ما  توازنی و آمایشی باشد و با توجه به محدودیت های شدید باید اولویت بندی را در سطح استان بعنوان یک ضرورت مهم  اجرا کنیم.
معاون استاندار ایلام  اضافه کرد: دولت با توجه به محدودیت های شدید خدمات بزرگی در استان در تمام حوزه های مختلف انجام داده و بیش از ۲هزار و ۲۰۰میلیارد ریال   با کمک بنیاد علوی و معاونت توسعه روستایی  اعتبار جذب و اختصاص داده شده  و توسعه همه جانبه و متوازن تمام مناطق شهری و روستایی  اقصی نقاط مختلف استان ایلام در اولویت بوده است. 
وی باتوجه به شرایط کرونا ویروس در کشور و ممانعت از تردد زائرین عتبات عالیات یادآور شد که با پیگیری های استاندار و مجموعه استانداری  اعتبارات اربعین جذب و نگاه ما در تخصیص و تقسیم این اعتبارات  متوازن و مساوی است.
کرمی  خاطر نشان کرد:  شهرداری های سطح استان ایلام منابع درآمد ندارند و این یک معضل است که در این مقوله نگاه استان به شهرداری ها یکسان می باشد  و تلاش می کنیم  به اولویت بندی نیازهای این شهرداری ها را مرتفع کنیم.
تعامل دستگاه های اجرایی در حل مشکل آب شرب، تسریع در طرح های تفصیلی شهرهای تابع شهرستان چرداول، تکمیل طرح های نیمه تمام،تعیین تکلیف  زمین ساختمان شبکه بهداشت ودرمان در شهر سرابله،  همکاری منابع طبیعی برای ساخت ناحیه صنعتی آسمان آباد و پیگیدی تخصیصرقیر به شهرداری ها از مواردی بود که  معاون عمرانی استاندار ایلام به آن ها اشاره کرد.
وی با اشاره به روز روستا گفت: درسطح استان ایلام  ۳۳۶ دهیاری  فعالیت دارند که با کمک دولت  مشکل بیمه دهیاران پاره وقت حل شده است.
پیش از این فرماندار شهرستان چرداول ضمن عرض خیر مقدم موارد زیر را برای کمک و مساعدت معاونت عمرانی و دستگاه های اجرایی و ادارات کل استان اعلام کرد: 
تکمیل  طرح های نیمه تمام، تخصیص اعتبارات ویژه به شهرداری ها،تعیین تکلیف وضعیت  ساختمان شهرداری شباب،اختصاص  ماشین آلات و تجهیزات خودرویی به شهرداری ها و دهیاری ها،تکمیل طرح های فاضلاب شهری سرابله و شباب
الیاس فتاحی در ادامه دیگر نیازمندی های شهرستان چرداول را تسریع در  توسعه راه های شهری و روستایی، تخصیص بودجه ی ایستگاه پمپاژ بیجنوند، تسریع در طرح تفصیلی شهر های تابع شهرستان عنوان کرد. 
در ادامه  با حضور کرمی؛ فرماندار چرداول و جمعی از مدیران کل استان و مدیران محلی   کلنگ پروژه تعریض پل جنب اداره راه و شهرسازی شهر سرابله به زمین زده شد.
شهردار سرابله در این خصوص گفت: در سال های گذشته به دلیل بارش باران و ایجاد سیل، منازل و مغازه های اطراف  این پل دچار خسارات مالی فراوانی می شدند.
روح اله پری زاده اضافه کرد: برای ساخت این طرح  اعتباری بالغ بر ۱۲میلیارد ریال از منابع داخلی اختصاص داده شده که در ظرف کمتر از  سه ماه به بهره برداری می رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار