علی اصغر خزلی در گفتگو با تابناک:
رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری کرمانشاه گفت:پروژه خیابان غذا، یکی از پروژه های اولویت دار شهرداری کرمانشاه است که با جدیت ویژه ای توسط سازمان سرمایه گذاری در حال اجرا است.
کد خبر: ۹۰۷۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 07 October 2020

علی اصغر خزلی در گفتگو با خبرنگارتابناک کرمانشاه اظهار داشت: امروزه موفقیت شهرها در رقابت های مکانی و بین شهری وابستگی بسیار مهمی به توانایی ارایه تصویری جذاب ازخود دارد. مکان ها و فضاهای شهری به عنوان کلیدی ترین عواملی که این نقش را برعهده دارند از جایگاه ویژه ای در ساختار رقابت های شهری برخوردار می باشند.

وی ادامه داد: این طرح با هدف بررسی یک گونه از این مکان ها و فضاهای شهری یعنی مسیرهای پیاده گردشگری در صدد این است که مؤلفه های کیفی مطلوبیت بخش این گونه از فضاهای شهری را در شهرکرمانشاه باز بشناساند.

خزلی تصریح کرد: در همین راستا تلاش های قابل توجهی برای خلق فضاهای شهری جذاب و همچنین بهبود محیط شهری جهت جذب دیدارگران شهری، گردشگران شهری، سرمایه گذاران، نیروی کار و صاحبان مشاغل در حال شکل گیری است، بنابراین به عنوان بخشی از این بازنگری در نقش شهرها و اهمیت یافتن فضاهای شهری جذاب، توجه و تمرکز فزاینده ای به کیفیت محیط شهری و مؤلفه های شکل دهنده و ارتقا دهنده آن به عنوان عامل بنیادین در جذب گردشگر، سرمایه و نیروی کار شده است.

رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری کرمانشاه خاطر نشان کرد: مسیرهای پیاده گردشگری به عنوان یک گونه از انواع فضاهای شهری مکان هایی می باشند که فعالیت انتخابی گردشگری شهری را در خود جای می دهند. از این رو بلوار سراب قنبر به دلیل برخورداری از نظر مؤلفه های کیفیت مسیرهای پیاده گردشگری در شهر کرمانشاه به عنوان مسیر مطلوب پیاده راه گردشگری انتخاب گردید.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف این طرح دستیابی به مؤلفه های تأثیرگذار کیفیت محیطی بر میزان مطلوبیت مسیر گردشگری پیاده در بلوار سراب قنبر بر اساس معیارها و زیر معیارهای مؤلفه های کیفیت فضایی مسیرهای پیاده گردشگری می باشد.

گفتنی است: بلوار سراب قنبر در جنوب غربی کرمانشاه و در منطقه ای به همین نام واقع شده است. این محله پیشتر روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه به شمار می آمد که با افزایش ساخت و ساز و توسعه شهر کرمانشاه به تدریج در حریم شهر قرار گرفته و به یک محله در بافت منطقه 4 شهرداری کرمانشاه تبدیل شد.

محدوده مورد نظر که جهت طرح پیاده راه گردشگری در بلوار سراب قنبر قرار گرفته از شمال به بلوار خلیج فارس و در جنوب به بلوار مروارید منتهی می شود. طول مسیر انتخابی حدود 220متر بوده که به دلیل فرم کمانی و انحنا در کمترین قسمت دارای عرض 7 متر و بیشترین عرض آن در طول مسیر 14 متر و مساحت مکان مورد نظر حدود 2300 متر مربع است.

خزلی در خصوص اهداف اجرای این پروژه گفت: احیا سیما و منظر شهری، جذب گردشگر، ایجاد محیط سالم فرهنگی، تنوع در ساختار مسیرگردشی، ایجاد واحدهای اقتصادی زودبازده با سرمایه اندک و قابلیت استفاده برای تمام اقشارجامعه از جمله اهداف اجرای این پروژه می باشد.

وی ادامه داد: این پروژه از اواسط تیر ماه 99 شروع و پیش بینی می شود در اواخر فصل پاییز افتتاح شود.

خزلی در خصوص کاربری های این پروژه گفت: انواع غذا و نوشیدنی، فرهنگی، تفریحی و ... از جمله کاربری های این پروژه است.

رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری با معرفی امکانات موجود در این پروژه خاطر نشان کرد: دفتر مدیریت و اداری، نگهبانی و حفاظت 24 ساعته، دوربین های نظارتی در داخل و خارج مجموعه، 34 واحد دکه و غرفه با انشعابات، 8 عدد طافی (چرخ دستی) با طراحی خاص، سینما 7 بعدی، اینترنت رایگان (WIFI)، دستگاه های عابربانک (POS)، فضای تفریح کودکان، بازی های کامپیوتری، سیستم نورپردازی مدرن، مسیر طراحی شده پیاده، آب نما و آتش نما، مبلمان شهری، فضای سبز، سرویس بهداشتی و اتاق تعویض کودک، خدمات و نظافت، سیستم اطفا حریق، فضای تبلیغات محیطی از جمله امکاناتی است که در این پروژه تعریف شده و ساخته می شود.

خزلی در پایان گفت: این پروژه توسط گروه مهندسی «کای دای» در حال اجراست و طبق زمانبندی صورت گرفته انتهای فصل پاییز به بهره‌برداری میرسد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار