۱۰ هزار تن بذر اصلاح و گواهی شده برای کشت پاییزه کشاورزان اصفهان تامین شده است.
کد خبر: ۹۰۷۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹ 09 October 2020
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به عرضه و مصرف بذرهای اصلاح شده در استان گفت: برای تحقق و دستیابی به اهداف کشاورزی پایدار، دسترسی به نهاده‌ها به ویژه بذر اصلاح شده به عنوان مهمترین نهاده در تولید محصولات زراعی و ارتقای عملکرد کمی و کیفی کشاورزی اهمیت فراوانی دارد.
اصغر رستمی با بیان اینکه در بهترین شرایط تأمین منابع آبی ۶۰ هزار هکتار گندم و ۵۰ هزار هکتار جو زیر سطح کشت می‌رود، گفت: سطوح زیر کشت دیم و آبی با بذر‌های اصلاح شده می‌تواند ارتقا یابد.
وی با اشاره به اینکه در شرایط نرمال آبی کشت پاییزه در ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی استان اجرا می‌شود گفت: ۱۰ هزار تن بذر اصلاح و گواهی شده در اختیار کشاورزان اصفهانی قرار خواهد گرفت که می‌تواند در اصلاح الگوی کشت نقش مهمی ایفا کند.
رستمی گفت: در حال حاضر برنامه تأمین بذر در استان اصفهان به طور کامل انجام شده و بذرهای اصلاح و گواهی شده به طور کامل در اختیار کشاورزان متناسب با اقلیم آب و هوایی قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر پنج هزار تن گندم و پنج هزار تن جوی اصلاح شده تامین شده گفت: قیمت بذر اصلاح شده گندم آبی که در ده رقم تعریف شده ۳۹ هزار ریال و گندم دیم در ۴ رقم با نرخ ۳۷ هزار ریال تعیین شده و با قیمت مصوب در اختیار کشاورزان اصفهانی قرار می‌گیرد. 
وی اشاره‌ای هم به افزایش قیمت کود‌های وارداتی نظیر فسفاته و پتاسه داشت و گفت: نرخ کود‌های ازته اعلام شده و با توجه به تولید داخلی این کود مشکلی در عرضه وجود ندارد اگر چه در تأمین کود‌های وارداتی نگرانی نیست، اما قیمت‌های آن به طور فزاینده افزایش یافته است و کشاورزان تمایلی برای خریداری کود‌های فسفاته و پتاسه ندارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار